اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فرخشهر:

شمشیر ابن‌ملجم شمشیر بی‌بصیرتی و انحراف بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فرخشهر گفت: شمشیری که فرق مولای متقيّان حضرت علی (ع) را شکافت، در دست یک فرد به ظاهر مسلمان بود که به علت نداشتن بصیرت، برداشت شخصی و انحرافی از اسلام داشت.

شمشیر ابن‌ملجم شمشیر بی‌بصیرتی و انحراف بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد احمدیشامگاه دیروز در جمع مردم روزه‌دار شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر با تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان به همه شیعیان آن حضرت خاطرنشان کرد: محبت به حضرت علی (ع) و ائمه معصومین (ع) در شب قدر تجلی پیدا می‌کند. 
وی از حضرت علی (ع) به عنوان نخستین شهید راه عدالت است نام برد و گفت: توجه و پیروی همگان به ویژه مسئولان از سیره امیرمؤمنان حضرت علی (ع)، عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی محقق می‌سازد.
امام جمعه فرخشهر با تاکید بر ضرورت بهره‎گیری از شب‌های باقی‎مانده قدر اظهار داشت: توبه مقدمه درک فضیلت شب قدر است که با اشک انابه و پشیمانی از لغزش‎ها و خطاها محقق می‌شود. 
احمدی افزود: شب قدر فرصت بسیار خوبی برای جبران گذشته و دریافت نعمت الهی در آینده است زیرا در این شب مقدرات بندگان به رویت امام زمان (عج)‌ می‌رسد. 
وی تصریح کرد: هر چه خیر، برکت، رحمت و مغفرت در طول سال بر مردم نازل می‌شود به برکت وجود مقدس امام زمان (عج) است و اعمال و عبادات همگان نیز فقط با امضای آن حضرت مقبول خداوند متعال واقع می‌شود.
امام جمعه فرخشهر همچنین با اشاره به دیگر فضیلت‌های شب قدر گفت: شرافت، منزلت و جایگاه والای ماه مبارک رمضان به خاطر شب‌های قدر است که به فرموده قرآن از هزار ماه افضل است و عمل خیر در آن از هزار ماه بهتر است.
وی تصریح کرد: رابطه بین بنده و خالق در شب قدر  برای درک  امامت و ولایت است. 
احمدی همچنین با اشاره به بحران قحطی در کشور مسلمان آفریقایی سومالی اظهار داشت: یکی از ویژگیهای مولای متقیان حضرت علی (ع) رسیدگی به ایتام و محرومان بود که پیروان و شیعیان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با پیروی از آن امام همام باید به یاری مسلمانان و روزه‎داران سومالی بشتابند.
به گفته وی کمک به مردم مسلمان و قحطیزده سومالی وظیفه دینی و شرعی همه مسلمانان است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول