اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

بی‌بصیرتی ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام زده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: در هر دوره‌ای که مردم بصیرت خود را از دست دادند و از خط ولایت خارج شدند، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام کارساز شد و ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام وارد شده است.

بی‌بصیرتی ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌‌بوشهری عصر امروز در جمع مردم تنگستان در مسجد امام حسن (ع) روستای بنه‌گز به تبیین شخصیت والای امام حسن (ع) پرداخت و اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) در بخشش و کمک به محرومین و مستضعفین جامعه از هر فرصتی بهره می‌برد و از این روست که آن حضرت را به نام کریم اهل بیت می‌شناسند.

وی به تحلیل وقایع تلخ دوره امامت آن حضرت پرداخت و یادآور شد: اگر سپاه امام حسن (ع) فریب توطئه‌های دشمنان را نمی‌خوردند، حکومت از دست خاندان پیامبر (ص) و ائمه (ع) خارج نمی‌شد و واقعه غم‌انگیز کربلا رخ نمی‌داد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در هر دوره‌ای که مردم بصیرت خود را از دست دادند و از خط ولایت خارج شدند، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام کارساز شد و ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام وارد شده است.

صفایی‌‌بوشهری تاکید کرد: ولایت‌مداری اصل اساسی نظام اسلامی و تنها راه بازگشت به حکومت اسلامی و اسلام قرآنی است.

وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با تکیه به اصل اساسی ولایت، محکم و استوار در برابر توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان ایستاده است و با قدرت و اقتدار به مسیر رو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخشی از سخنان خود به بیان نقش اساسی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: استان بوشهر همچون نگینی در تاریخ این کشور می‌درخشد و سوابق درخشان بوشهر در مسائل اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور کم‌نظیر است.

وی به دلاوری‌های مردم استان بوشهر به ویژه شهرستان تنگستان در مبارزه با استعمارگران اشاره و اظهار داشت: این خطه دلیرپرور همواره در برابر دشمنان متجاوز مردانه ایستاده‌اند.

صفایی ‌بوشهری خدمت به روستاییان را از آرمان‌های انقلاب برشمرد و گفت: روستای بنه‌گز از سوابق درخشانی در مبارزات انقلابی برخوردار است و نیاز است با جدیت برای برطرف کردن نیازهای زیرساختی و فرهنگی آن تلاش شود.

امام جمعه اهرم نیز در این آیین معنوی یادآور شد: دوران امامت امام حسن (ع) از حساس‌ترین دوران تاریخی اسلام است که آن حضرت در دوره امامت خویش بیشترین زمان خود را در مبارزه با باطل‌گرایان سپری کردند.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو همچنین بر توسعه فرهنگی تاکید و عنوان کرد: شهرستان تنگستان با وجود مشاهیر و علمایی چون آیت‌الله علم‌الهدی ‌اهرمی و آیت‌الله جمی تاریخچه فرهنگی غنی را دارد که باید از آن در توسعه فرهنگی استان و کشور بهره برد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول