اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفار سربیشه خبر داد

کاهش 7 درصدی هدررفت آب روستایی سربیشه

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه گفت: میزان هدررفت آب در شبکه‌های آب روستایی این شهرستان در 6 ماه نخست سال جاری 7 درصد کاهش داشته است.

کاهش 7 درصدی هدررفت آب روستایی سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه، صادق فریور اظهار کرد: با توجه به اقدامات اساسی که در راستای کاهش هدررفت آب در سال گذشته و شش ماه نخست امسال صورت پذیرفته است این امور موفق به کاهش هفت درصدی میزان هدررفت آب (از 39.8 درصد به 32.9 درصد) در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر کمترین میزان هدررفت آب در سربیشه مربوط به روستای لانو با 18.8 درصد بوده و بیشترین پرت آب در روستاهای سلم‌آباد، گزدز و مختاران به ترتیب با 45.4، 42.7  و 40.6 درصد اتفاق می‌افتد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه تصریح کرد: از جمله شبکه‌هایی که کاهش محسوس هدررفت آب را تجربه کرده‌اند می‌توان به روستاهای درح، نازدشت، برکوه، سلم‌آباد، کیدشت، ماهیرود و استانست اشاره کرد که نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته‌اند.

فریور با اشاره به پروژه‌هایی که امور آبفار سربیشه در راستای مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی اجرا کرده است، گفت: در نیمه نخست امسال اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، اصلاح انشعابات معیوب، اجرا و بهبود عملکرد سیستم‌های کنترل هوشمند و افزایش بهره‌وری در این شهرستان هزینه شده که نتیجه آن ارتقای خدمات قابل ارائه به مشترکان، کاهش آب بدون درآمد و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری بوده است.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول