اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار سربیشه خبر داد

آغاز بهره‌برداری از خط انتقال جدید مجتمع آبرسانی درح

خبرگزاری فارس: مدیر امور آبفار سربیشه گفت: با اتمام عملیات اجرایی پروژه تعویض منصوبات چاه و تأسیسات ایستگاه پمپاژ شماره یک مجتمع آبرسانی درح بهره‌برداری از خط انتقال جدید این مجتمع آغاز شد.

آغاز بهره‌برداری از خط انتقال جدید مجتمع آبرسانی درح

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی سربیشه، صادق فریور اظهار داشت: با عنایت به گسترش روزافزون شهرک درح و ارتقای آن به مرکز بخش و نیز اتصال روستاهای جدید به این مجتمع آبرسانی، امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه بر آن شد تا نسبت به تقویت و نوسازی تأسیسات و خط انتقال اقدام کند.

وی افزود: در این راستا عملیات احداثی شامل اجرای خط انتقال جدید به قطر 200 میلی‌متر و طول 10 کیلومتر، احداث مخزن بتنی 500 متر مکعبی، تجهیز و راه‌اندازی دو باب ایستگاه پمپاژ، تعویض منصوبات چاه آب شرب و افزایش قدرت برق صورت پذیرفت و تمامی مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ به سیستم کنترل هوشمند مجهز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه ادامه داد: این پروژه از محل اعتبارات سال 89 تاکنون بالغ بر 6 هزار میلیون ریال هزینه در برداشته و در مجموع 4 هزار و 500 نفر از مزایای اجرای آن بهره‌مند شدند.

فریور خاطرنشان کرد: با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته در شهرک درح، عملیات توسعه شبکه توزیع به طول 3 هزار و 500 متر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا شده است.

*آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به مجتمع کلاته‌شب

کارشناس اجرایی آب و فاضلاب روستایی سربیشه نیز گفت: با تأمین اعتبار پروژه آبرسانی درح کلاته شب و با تحویل زمین به پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

رضا اعتمادی قومنجان در مورد نحوه تأمین آب روستاهای کلاته‌شب، استخر دراز، باغ خواجه و کلاته شیر گفت: تاکنون آب مورد نیاز اهالی این روستاها از طریق یک حلقه چاه عمیق در اراضی روستای کلاته‌شب تأمین می‌شده است که بر اثر خشکسالی‌های اخیر دبی آب چاه به حداقل ممکن رسیده و پاسخگوی نیاز اهالی نبوده به طوری که آب به صورت جیره‌بندی و با کمک بخش آبرسانی سیار بین مشترکین توزیع می‌شود.

وی افزود: در این راستا مطالعات و بررسی‌های فنی برای تامین آب شرب روستاهای مذکور از سالیان گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت پروژه آبرسانی از محل چاه مجتمع درح به تصویب رسید.

کارشناس اجرایی آب و فاضلاب روستایی سربیشه بیان کرد: این پروژه در غالب پیمانی به مبلغ 123 میلیون و 400 هزار ریال و مدت چهار ماه به شرکت احسان کار بیرجند به عنوان پیمانکار تحویل زمین داده شد که با اجرای آن مشکل آب شرب روستاهای فوق برطرف شده و جمعیتی بالغ بر 200 خانوار از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مذکور شامل 6 هزار و 100 متر لوله‌گذاری با لوله شش اینچ در خط انتقال، یک باب مخزن ذخیره به حجم 200 مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ بین‌راهی، 200 متر حصارکشی تأسیسات و 13 باب حوضچه شیرآلات با اعتباری بالغ بر 3900 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 90 شهرستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/پ3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول