اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار سربیشه:

کم‌آبی در روستاها جدی است/ مشترکان صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه با بیان اینکه کم آبی در روستاها جدی است، گفت: مشترکان در این راستا باید صرفه‌جویی کنند.

کم‌آبی در روستاها جدی است/ مشترکان صرفه‌جویی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صادق فریور ظهر امروز در مراسم مستقر شدن دستگاه حفار برای حفاری چاه گمانه در دشت چاچاخو اظهار داشت: عملیات حفاری یک حلقه چاه عمیق گمانه برای تامین آب شرب روستایی با عمق 150 متر واقع در دشت سربیشه و اراضی چاچاخو با استقرار دستگاه حفاری در محل آغاز شد.
وی افزود: این چاه به منظور تامین آب شرب روستاهای سلم‌آباد، امین‌آباد، کهنک، و چاچاخو پیشنهاد و پس از طی مراحل قانونی و کارشناسی مکان‌یابی شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه گفت: این چاه در حال حاضر به صورت گمانه حفر خواهد شد و پس از برخورد به آب، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. 
فریور ادامه داد: در صورتی که کمیت و کیفیت آب استحصالی از این گمانه مورد تایید کارشناسان فنی شرکت آبفار و آب منطقه‌ای قرار گیرد، تجهیز خواهد شد تا در ادامه و با تامین اعتبارات برآورد شده عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به مجتمع سلم‌آباد آغاز شود.
وی گفت: همچنین عملیات اجرایی پایلوت آب بدون درآمد شهرستان سربیشه نیز با نصب و راه‌اندازی تعداد هفت دستگاه کنتور حجمی در نقاط مختلف مجتمع آبرسانی زولسک به پایان رسید.
فریور یادآور شد: این طرح از سوی اداره آب بدون درآمد شرکت آبفار و به منظور مطالعه میزان تولید و مصرف و پایش هدر رفت آب در یکی از مجتمع‌های آبرسانی روستایی مطرح شد که پس از انتخاب مجتمع زولسک، تعداد هفت دستگاه کنتور حجمی در سایزهای سه و چهار اینچ در محل منبع تولید آب و خروجی مخازن ذخیره روستاها با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال نصب شد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه افزود: هدف از این اقدام بررسی میزان هدر رفت آب در خطوط انتقال، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع و نیز مطالعه اثرات بهسازی و مرمت شبکه‌های فرسوده و انشعابات معیوب و نیز هوشمندسازی سیستم‌ها است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول