اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار سربیشه خبر داد

هزینه‌کرد 2.5 میلیارد ریالی برای مجتمع آبرسانی مود ـ استانست‌

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه گفت: به منظور رفع مشکلات و نواقص مجتمع آبرسانی مود - استانست این شهرستان بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

هزینه‌کرد 2.5 میلیارد ریالی برای مجتمع آبرسانی مود ـ استانست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب روستایی سربیشه، صادق فریور اظهار کرد: به دنبال اجرای پروژه تقویت خط انتقال فنود – غیاث‌الدین و رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاهای استانست و کاهی، عملیات نصب کلکتور خروجی مخزن روستای فنود نیز ظرف کمتر از 48 ساعت انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مخزن 200 مترمکعبی واقع در ارتفاعات روستای فنود به عنوان مخزن اصلی وظیفه ذخیره و توزیع آب شرب به مخازن روستاهای فنود، شواکند، دهشیب، علی‌آباد، غیاث‌الدین، نوک، مروتک، استانست، فریزمرغ، کاهی و هریوند را بر عهده دارد که با نصب کلکتور و کنتور حجمی در خروجی آن تقسیم و توزیع آب ساماندهی می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سربیشه با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی مود - استانست این شهرستان آب شرب 26 روستا با جمعیت بالغ بر 800 خانوار را تامین می‌کند، افزود: با توجه به گسترش روستاها و افزایش مصرف آب در این مناطق به ویژه بقعه متبرکه بی بی زینب‌خاتون واقع در روستای کاهی، شاهد کمبود آب در فصول پرمصرف سال در برخی از روستاها بودیم که پس از بررسی‌های به عمل آمده راهکارهایی برای بهبود شرایط اتخاذ شد.

صادق فریور گفت: از جمله این اقدامات انجام شده برای این مجتمع می‌توان به تقویت پست برق و پمپ ایستگاه پمپاژ، تقویت خط انتقال از مخزن فنود تا ایستگاه پمپاژ غیاث‌الدین به طول 3 کیلومتر، تجهیز تمامی ایستگاه‌های پمپاژ به سیستم کنترل هوشمند رادیویی و GSM و اجرای کلکتور و بهسازی خروجی مخزن فنود اشاره کرد که تمامی این پروژه‌ها در شش ماهه نخست امسال اجرا شده است.

وی اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها که در مجموع بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بر داشته است، مشکلات کمبود و قطعی آب در مجتمع مود - استانست بر طرف شد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول