اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

تکمیل راه‌آهن اردبیل از محل فروش نیروگاه سیکل ترکیبی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما از محل فروش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل به بخش خصوصی می‌توانیم پروژه راه‌آهن اردبیل را تکمیل کنیم.

تکمیل راه‌آهن اردبیل از محل فروش نیروگاه سیکل ترکیبی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در جریان بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی در اردبیل اظهار داشت: اینکه بخواهیم کشت و صنعت مغان و تعداد محدودی از پروژه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی خودمان را بفروشیم و صرف پرداخت حقوق کارگران و مشکلات دیگر کنیم مقبول و پسندیده به نظر نمی‌رسد بلکه بهتر است از این محل صنایع و واحدهای تولیدی خودمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور به رغم فروش 1.5 میلیون بشکه نفت با قیمت مناسب خاطرنشان کرد: ما در وضعیت بحرانی تولید قرار داریم و سوء مدیریت‌ها نیز بر ناکار‌آمدی در این عرصه افزوده است.

اعتبارات ملی و استانی در بودجه نصف به نصف می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: ما در بودجه امسال تلاش می‌کنیم در وهله اول رقم اختصاصی بودجه کشور را واقعی‌تر کنیم و تلاش می‌کنیم نیمی از اعتبارات به صورت ملی و نیمی نیز به صورت استانی توزیع شود تا برخی از استان‌های محروم کشور دچار بی‌عدالتی‌ها و برخی نواقص در توزیع اعتبارات ملی نشوند.

حقیقت‌پور به رقم پایین بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم دولت بیشتر از 10 هزار میلیارد تومان برای حوزه عمرانی اعتباری در نظر نگیرد که بخش عظیمی از این اعتبار نیز صرف پرداخت بدهی‌ها به پیمانکاران خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ ما نیز از واگذاری طرح‌های صنعتی و تولیدی به بخش خصوصی به مانند سایر استان‌ها بر اساس اصل 44 استقبال می‌کنیم، ولی اینکه بخواهند از این محل بدهی را تسویه کنند برای ما قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این برای ما قابل قبول نیست که پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل را که دو بار افتتاح کردند در نهایت بی‌سر و صدایی به فروش برسانند و پول آن را به جای اختصاص به کارهای زیر‌بنایی به پرداخت بدهی‌ها و تامین برخی از ضعف‌ها اختصاص دهند که امیدواریم چنین نقصی از سوی مدیران ارشد استان برطرف شود.

حقیقت‌پور از رایزنی‌ها برای افزایش بودجه استانی در قالب کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: وضعیت بودجه استان در سال‌های گذشته مطلوب نبوده و ما مصمم هستیم در بودجه سال آینده این رقم را به دو برابر اعتبار فعلی در حوزه عمرانی برسانیم.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران نیز تصریح کرد: قطعاً باید بدانیم که سرمایه‌گذاران با هدف به دست آوردن منفعت بیشتر به سراغ استان خواهند آمد و آنها بیش از هر زمان دیگر مراقب سرمایه‌گذاری و سود‌آوری خواهند بود و ما نیز بهتر است با لحاظ کردن شیوه منفعت محوری سرمایه‌گذار به سراغ آنها برویم و اجازه دهیم آنها از منفعت مشروع و قابل قبول برخوردار شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فراری دادن چندین سرمایه‌گذار در گذشته به مانند حسین هدایتی از این استان ادامه داد:‌ اخیراً پروژه سرمایه‌گذاری تیراژه برای شهرداری اردبیل مورد تصویب قرار گرفته که انتظار داریم سرمایه‌گذار آن در بسته‌های مختلف بتواند با توانمندی خاص در حوزه شهری و احداث مجتمع‌های تجاری،‌ خدماتی و توریستی سرمایه‌گذاری‌های خود را با فرمول حفظ سود و منفعت سرمایه‌گذار انجام دهد.

این مسئول متذکر شد: از طریق سازمان شهرداری‌ها نیز تلاش می‌کنیم تا بودجه ویژه‌ای را برای عمران شهری اردبیل به شهرداری اختصاص دهیم، اما با این اوضاع و احوال اقتصادی نباید به دولت دهم امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از کلنگ‌زنی حسینیه و زائر‌سرای اردبیلی‌ها در مشهد خبر داد و اذعان داشت: با هزینه کرد 7 میلیارد تومان این زائر‌سرا و حسینیه احداث می‌شود که سعی خواهیم کرد که در آینده در شهرهای زیارتی قم و کربلا نیز نظیر این حسینیه و زائر‌سرا را برای اردبیلی‌ها احداث کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.

انتهای پیام/62001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول