اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از موضع‏گیری مدیرعامل راه‏آهن گزارش می‏دهد

انتقال راه‏آهن شمال‏شرق کشور؛ نه تقاضایی بوده، نه برنامه‏ای

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران با رد بسیاری از ادعاها گفت: تاکنون هیچ تقاضایی از سوی مسئولان یا نمایندگان مجلس برای انتقال راه‏آهن شمال‏شرق کشور دریافت نشده است.

انتقال راه‏آهن شمال‏شرق کشور؛ نه تقاضایی بوده، نه برنامه‏ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالعلی صاحب‏محمدی ظهر امروز در نشستی با استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: برخی‏ها دائم به این مسئله دامن می‏زنند که قرار است اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور از شاهرود به سمنان منتقل شود.

وی خطاب به استاندار سمنان و فرماندار شاهرود بیان کرد: اگر این سخنان و شایعه‏پراکنی‏ها مهار و مدیریت نشود، گرفتاری‏های آن در مرحله نخست دامن خود مسئولان استان سمنان را می‏گیرد.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: علل بیان این سخنان باید از سوی مسئولان امر به خوبی ریشه‏یابی شود و شاید ممکن است حتی عده‏ای از افراد دلسوز چون آگاهی و اطلاعات کافی ندارند، به بیان این سخنان بپردازند.

صاحب‏محمدی همچنین آب پاکی را بر روی دست همه مدعیان انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور ریخت و ادامه داد: هیچ وقت نه در دوره گذشته و نه در دوره فعلی، هیچ تقاضایی برای اینکه راه‏آهن شمال‏شرق از شاهرود به سمنان منتقل شود، ارائه نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد: نمایندگان قبلی و فعلی شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و استانداران این استان هیچ‏گاه نه تنها تقاضای مکتوبی را در این باره به راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران ارائه نکرده‏اند، بلکه حتی تقاضای شفاهی هم نداشته‏اند.

 

فعالیت‏های راه‏آهن بر اساس محورهای ریلی است

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران تابع تقسیمات کشوری است اما باید توجه داشت که فعالیت‏های راه‏آهن بر اساس محورهای ریلی مورد نظر قرار می‏گیرد.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: به طور مثال، از گرمسار تا مشهد سه اداره کل راه‏آهن تهران، شمال‏شرق و شرق کشور فعالیت دارند و باید توجه کرد که تقسیمات راه‏آهن طبق کارهای کارشناسی قابل قبولی انجام شده است.

صاحب‏محمدی اظهار داشت: در طول محدوده استحفاظی راه‏آهن شمال‏شرق کشور، شاهرود نقطه وسط است و به لحاظ تخصصی این شهر در نقطه‏ای واقع شده که می‏تواند بهترین سرویس‏ها و خدمات را به مسافران در طول مسیر ارائه کند.

وی تصریح کرد: درست است که همه ما به دنبال ارضای احساسات عمومی و جلب رضایت مردم هستیم اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که مجموعه حاکمیت و دولت هم به دنبال تامین رضایت مردم است و شاهرود در برهه کنونی بهترین نقطه برای سرویس‏دهی مطلوب به مسافرانی محسوب می‏شود که از این مسیر عبور می‏کنند.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه‏آهن ایران برای انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور نه برنامه‏ای داشته و نه طرحی در دست اقدام دارد و تاکنون نیز هیچ‏ مسئول یا نماینده‏ای حتی اشاره‏ای کوتاه به این مسئله نکرده است.

دغدغه‏های ریلی فرماندار شاهرود: پیامک می‏زنند می‏رود

فرماندار شهرستان شاهرود که کلام وی آغازگر سخنان مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران در این باب بود، در ابتدای جلسه از رهاورد احتمالی سفر صاحب‏محمدی به سمنان که می‏توانست موافقت با انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور از شاهرود به سمنان باشد، ابراز نگرانی کرده بود.

مهدی بندرآبادی گفت: موضوع انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور از شاهرود به سمنان یک بحث است اما مسئله مهم‏تر آن است که به طور گسترده در شاهرود از طریق پیامک اعلام شد که درباره حوزه استحفاظی اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور تغییراتی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در این زمینه گفته شده است که محور ریلی تحت مدیریت اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور کوتاه می‏شود و در کنار آن، اداره کل دیگری در سمنان شکل می‏گیرد.

 

دستگاه‏های اطلاعاتی و قضایی داستان پیامک‏ها را پیگیری کنند

به گزارش فارس؛ این گفت‏وگوها در حالی در حضور استاندار سمنان رد و بدل شد که همواره نمایندگان گذشته سمنان در مجلس شورای اسلامی در شعارهای انتخاباتی خود، بحث انتقال اداره راه و ترابری استان سمنان که در شاهرود مستقر است را مطرح کرده بودند؛ اما شاید به قولی برای انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور از شاهرود به سمنان تاکنون اراده‏ای آنطور که باید و شاید وجود نداشته است.

این در حالی است که عده‏ای از افراد به خصوص در جریان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این سخن به گونه‏ای دیگر در حوزه‏های انتخابیه خود بهره‏برداری سیاسی کرده و با استفاده از احساسات مردمی به آرای قابل توجهی دست یافتند.

نکته دیگر جالب توجه در این میان، این است که چگونه می‏شود به قول فرماندار شهرستان شاهرود درباره انتقال اداره کل راه‏آهن شمال‏شرق کشور از شاهرود به سمنان به طور انبوه پیامک در سطح شهرستان شاهرود پخش می‏شود و دستگاه‏های اطلاعاتی و قضایی مسئله را مورد پیگیری قرار نداده‏اند؟!

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول