اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان 2 ماه دیگر آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: با اتمام عملیات زیرسازی و ابنیه راه آهن تهران ـ همدان کار ریل‌گذاری آن از دو ماه آینده آغاز می‌شود.

ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان 2 ماه دیگر آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن تهران - همدان این پروژه را پروژه‌ای فعال دانست و افزود: پروژه راه‌آهن، هم در همدان به ساوه و هم ملایر به کرمانشاه فعال بوده و در حال کار هستند و امیدواریم به زودی ریل‌گذاری آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی و ابنیه این پروژه انجام شده است، بیان داشت: امیدواریم با اتمام زیرسازی و عملیات ساخت راه‌آهن به زودی ریل‌گذاری را آغاز کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: طبق وعده‌ای که وزارت راه داده است، در مدت یکی دو ماه آینده ریل‌گذاری را شروع می‌کنیم و تلاش ما بر این است که خرداد ماه سال آینده ریل را به همدان برسانیم.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز گفت: راه‌آهن تهران - همدان 267 کیلومتر است که در مجموع اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان تا پایان پروژه به آن اختصاص یافته است.

خسرو سامری افزود: این پروژه جزء طرح‌های مهر ماندگار است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به حجم سنگین کار پیشرفت خوبی در راه‌آهن صورت گرفته است.

سرپرست دستگاه نظارت قطعه سوم راه‌آهن تهران - همدان نیز گفت: قطعه سوم راه‌آهن همدان - تهران 48 کیلومتر است که از پیشرفت فیزیکی 91.5 درصد برخوردار است.

مرتضی ابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر 91 هزار متر مکعب خاک‌برداری و 51 هزار متر مکعب خاکریزی این قطعه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی این پروژه در مدت یک ماه آینده به پایان می‌رسد، افزود: این پروژه 105 پل و پنج سیفون با چهار زیرگذر دارد و سه ایستگاه سوزن بانی برای آن در نظر گرفته شده است.

مشاور قطعه یک الف و ب راه‌آهن تهران - همدان نیز گفت: راه‌آهن تهران - همدان، قسمت اول از راه‌آهن استراتژیک تهران همدان سنندج است که با هدف ایجاد کوتاه‌ترین مسیر ریلی بین تهران و همدان راه‌اندازی می‌شود.

رسول کریم‌پور بیان داشت: اتصال این راه‌آهن به مسیر راه‌آهن سمنگان - کرمانشاه و ادامه مرز خسروی و اتصال به راه‌آهن کشورهای همسایه در برنامه احداث قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با احداث و تکمیل این مسیر، کریدور ریلی شرقی و غربی کشور برقرار و امکان ترانزیت بار و مسافر در محور شرقی - غربی کشور فراهم می‌شود.

مشاور قطعه یک الف و ب راه‌آهن تهران ـ همدان با اشاره به طراحی این پروژه ریلی اظهار کرد: طراحی هندسی راه‌آهن تهران - همدان بر اساس سرعت طرح 160 کیلومتر در ساعت و حداکثر شیب مجاز 15 در هزار و حداقل شعاع قوس افقی هزار و 200 متر بوده است که در قطعه یک، مسیر حداقل شعاع قوسی افقی یک‌هزار و 500 متر استفاده شده است.

وی نقطه شروع مسیر تهران - همدان را ایستگاه شهریار واقع در شهر رباط کریم دانست و گفت: در قطعه یک، سه ایستگاه بین راهی در کنار رودخانه شور، رحیم‌آباد پرندک و مجاور مأمونیه و یک ایستگاه مسافری در مجاورت شهر ساوه احداث می‌شود.

کریم‌پور با بیان اینکه قطعه یک ب از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است، تصریح کرد: این قطعه به لحاظ زیرسازی آماده است و به زودی ریل‌گذاری آن آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: در این قطعه پیش‌بینی می‌شد که مشکلاتی چون برخورد با شهرک صنعتی و یا مشکل میراث فرهنگی وجود داشته باشد که با تلاش بسیار حل شد.

مشاور قطعه یک الف و ب راه‌آهن تهران - همدان اذعان کرد: این قطعه دو ایستگاه تقاطعی دارد و یک سکوی باری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی قرارداد پروژه قطعه نخست ب را 23 میلیارد تومان دانست و گفت: با وجود اضافه شدن چند کیلومتر به پروژه قطعه ب با کمتر از اعتبار و با 22 میلیارد تومان اعتبار انجام شد که صرفه‌جویی خوبی صورت گرفته است.

کریم‌پور در ادامه در بازدید از بخش الف قطعه نخست راه‌آهن همدان - تهران یادآور شد: این قطعه با انجام 12 کیلومتر از عملیات اجرایی دارای 37 درصد پیشرفت فیزیکی است و شامل ایجاد پل‌هایی بر روی رود شور است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول