اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش صورت گرفت

بازدید وزیر راه از راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی بازدید کرد.

بازدید وزیر راه از راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، علی نیکزاد دقایقی پیش از راه زمینی وارد گیلان شد و از پروژه بزرگ در دست احداث 17 دهنه شاهرود به طول 584 متر بازدید کرد.

وی همچنین پروژه بزرگ راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی را مورد بازدید قرار داد و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت.

محور ریلی قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی در کریدور ترانزیتی شمال‌ـجنوب قرار دارد که طول مسیر آن 205 کیلومتر در قالب 9 قطعه بوده و حدود 40 کیلومتر  آن دو خطه و 165 کیلومتر آن یک خطه است.

کلنگ‌زنی این پروژه در سال 81 انجام شد و از سال 84 عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت استراتوس در قطعه یک و شرکت متاراه در قطعه 5/الف آغاز شد.

48 دستگاه تونل با طول 21 کیلومتر که طولانی‌ترین آن 2 هزار و 218 متر و 74 دستگاه پل خاص با طول 11 هزار و 744 متر که طولانی‌ترین آن 2 هزار و 661 متر است، در دست ساخت بوده و برای این راه‌آهن 11 ایستگاه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در حاشیه بازدید نیکزاد از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی به خبرنگار فارس اظهار کرد: برای این پروژه راه‌آهن تاکنون 377 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به 350 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

حجت شعبان‌پور درباره زمان بهره‌برداری پروژه راه‌آهن مذکور افزود: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در طرح مهر ماندگار مقرر شده تا محور قزوین‌ ـ رشت تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز کرد: با تحقق تعهدات مالی و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط درباره تامین مصالح مورد نیاز، امیدواریم این امر تحقق یابد و راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول میزان مجموع پیشرفت پروژه راه‌آهن گیلان در مسیر قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی را 73 درصد عنوان کرد.

به گزارش فارس، حداکثر سرعت در پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی برای قطارهای باری 120 کیلومتر در ساعت و برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

ظرفیت محور 3 میلیون و 810 هزار نفر مسافر تابستانی، 381 هزار مسافر محلی و 9 میلیون و 867 هزار تن بار با احتساب کالا و بار ترانزیت درنظر گرفته شده است.

تامین حمل و نقل ایمن سریع، روان و ارزان، همگام با توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و هدایت بار از جاده به راه‌آهن به منظور ارتقای ایمنی و صرفه‌جویی از مصرف انرژی جزو اهداف ساخت پروژه راه آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ ‌انزلی ذکر شده است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول