اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور مسافری راه‏آهن:

راه‏آهن قطار خواب خوابیده ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور مسافری راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هم‏اکنون قطار خواب متوقف در کشور وجود ندارد و تمام این دست از قطارها در حال خدمات‏رسانی به مسافران هستند.

راه‏آهن قطار خواب خوابیده ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غضنفر فولادی در نشستی با استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در پاسخ به تقاضای جانشین سپاه استان سمنان مبنی بر اختصاص قطار برای اعزام دانش‏آموزان این استان به اردوهای راهیان نور اظهار داشت: مسیری که برای اعزام دانش‏آموزان استان سمنان اشاره شد، بیش از یک‌هزار کیلومتر مسافت دارد.

وی تصریح کرد: باید برای اعزام دانش‏آموزان به اردوهایی با این مسافت به طور حتم قطارهای خواب اختصاص یابد و قطارهای اتوبوسی چندان زیبنده این بخش نیست.

سرپرست معاونت امور مسافری راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: قطارهای خواب حداکثر 400 نفر ظرفیت پذیرش مسافر دارند و اگر روزانه یک رام قطار خواب نیز به استان سمنان اختصاص یابد، باز هم جوابگوی نیازهای منطقه برای اعزام کاروان‏های راهیان نور نیست.

فولادی با یادآوری سخن جانشین سپاه استان سمنان که دانش‏آموزان این استان بر اساس برنامه‏ریزی انجام شده قرار است در بازه زمانی 20 آبان تا 11 آذر ماه به اردوهای راهیان نور اعزام شوند، گفت: در این بازه زمانی که 20 روز است، حداکثر می‏توان 4 هزار دانش‏آموز را با قطارهای خواب جابه‏جا کرد.

وی با اشاره به اینکه راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران هم‏اکنون قطار خواب مناسبی ندارد که بتواند به این امر اختصاص دهد و قطارهای اتوبوسی نیز شایسته طی چنین مسیر طولانی‏ای نیست، گفت: در حال حاضر قطار خواب متوقف در کشور وجود ندارد و همه این دست قطارها در حال خدمات‏رسانی به مردم و مسافران هستند.

سرپرست معاونت امور مسافری راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ظرفیت قطارهای اتوبوسی تقریباً دو برابر قطارهای خواب است، گفت: سعی می‏شود تا نیازهای استان سمنان برای اعزام دانش‏آموزان به اردوهای راهیان نور تا حد ممکن پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول