اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

راه‌آهن اردبیل از دی ماه ریل‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل از دی ماه امسال ریل‌گذاری می‌شود.

راه‌آهن اردبیل از دی ماه ریل‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: ما در سرفصل‌های مختلف در سال‌های اخیر چندین برابر اقدامات اساسی و زیربنائی انجام دادیم به طوری که نسبت به سال 84 در هفت سال گذشته سه تا چهار برابر کار عمرانی، زیربنائی و اجرائی در این استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه ما در بخش گازرسانی در سال 84 که تعداد روستاهای گازدار 57 روستا بود هم اکنون این رقم به 300 روستا ارتقا یافته و همچنان تلاش می‌کنیم تا این روند در همه حوزه‌ها افزون‌تر از قبل باشد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: همه خادمان نظام اسلامی اهم از مجلس و دولت، نظامی و انتظامی و نمایندگان دست به دست هم داده‌اند تا کارنامه درخشانی در خدمتگزاری به مردم ارائه کنند.

نیکزاد شان ملت ایران را بالاتر از این خدمات توصیف کرد و ابراز داشت: استان اردبیل از دو ظرفیت اساسی برخوردار است که یکی از این توانمندی‌ها مربوط به حوزه کشاورزی است.

وی اضافه کرد: این استان 8 هزار کیلومتر اراضی کشاورزی دارد که 45 درصد آن کشاورزی است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از این میزان 2 هزار و 300 کیلومتر نیز اراضی آبی و 400 کیلومتر باغات و 5 هزار کیلومتر اراضی دیم است که توان تولید محصولات متنوع کشاورزی را نیز داریم.

نیکزاد ظرفیت منابع آبی استان را 3 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سه درصد منابع آبی کشور در این استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: ما با داشتن آب و هوای متنوع، خاک و آب حاصلخیز و تنوع دمائی 3 میلیون تن محصولات زراعی و بیش از 42 هزار تن گوشت قرمز، 21 هزار تن گوشت سفید و 4 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌کنیم که در اغلب حوزه‌ها رتبه اول تا پنجم کشور را به مانند گندم، جو، حبوبات، عسل و دانه‌های روغنی داریم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین دومین قابلیت این استان را گردشگری خواند و اضافه کرد: در این زمینه استان اردبیل 37 منطقه نمونه گردشگری دارد که این مناطق نمونه گردشگری در سطح دنیا بی‌نظیر است به طوری که این استان با داشتن کوه سبلان به عنوان زیباترین قله کشور از مناظر طبیعی بی‌نظیر نیز برخوردار است.

نیکزاد وجود 2 هزار و 600 اثر تاریخی و بیش از 117 آبگرم معدنی را در اردبیل خاطرنشان کرد و گفت: از این آثار تاریخی یک هزار و 100 مورد به ثبت ملی رسیده و بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی نیز به ثبت جهانی رسیده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما در هیچ جای دنیا چنین ظرفیت و قابلیتی را سراغ نداریم به طوری که شهر سرعین ما با داشتن ارتفاع مناسب بهترین مکان برای احداث کمپ‌های تیم ملی است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول