اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

سکوت مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: این جنایات هولناک یادآور نسل‌کشی مسلمانان است و قطعا بی‌ارتباط با موج بیداری اسلامی نیست لذا همه مردم باید از مسلمانان میانمار حمایت کنند.

سکوت مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار مناجات با خداوند است، اظهار کرد: باید مسلمانان در این ماه با خداوند خود مناجات بیشتری داشته و انس بگیرند.

وی ادامه داد: فلسفه روزه تقوا است و ماه رمضان بهترین فرصتی است که تلاش کنیم مسیر خود را خدایی کرده و در راستای رضایت حق گام برداریم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در ماه رمضان باید خود را مدیریت کرد، گفت: باید در این ماه خود را ارزان نفروشیم و از این ماه کمال استفاده را ببریم.

رضایی بیرجندی به سوره توحید اشاره کرد و افزود: فقط خداوند بی‌نیاز است و مردم باید منیت، دنیا‌طلبی و تکبر را از خود دور کنند و در برابر نعمت‌های خداوند شکرگزار واقعی باشند.

وی با اشاره به اینکه هر کس در هندسه خداوند نباشد طاغوتی است، تصریح کرد: انسان با معنویت می‌تواند به خداوند نزدیک شود و از نعمت‌های اخروی خداوند استفاده کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید در ماه رمضان شخصیت و وزن پیدا کنیم، گفت: در ماه رمضان باید به دنبال شخصیت پیدا کردن باشیم.

*نماز جمعه مرکز وحدت و بصیرت است

رضایی بیرجندی به پنجم مردادماه برگزاری نخستین نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه مرکز وحدت و بصیرت است.

وی ادامه داد: نماز جمعه مرکز حضور، قیام و مرکز انقلاب است و نماز جمعه فعلی با نماز جمعه حداقلی اسلام بسیار فاصله دارد که باید مسلمانان و مسئولان بیشتر به این امر مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه بیرجند روز همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، روز مددکاری و روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای را از مناسبت‌های این هفته دانست و گفت: امروز روز هنر و دانش داشتن است و باید هر کس یک هنر یاد بگیرد و این امر مهم تنها با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و مردم محقق می‌شود.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه باید آموزش‌ها را به سمت کاربردی شدن پیش ببریم، افزود: مسئولان امر باید نسبت به آموزش‌ها توجه ویژه داشته باشند.

وی به روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق) اشاره کرد و گفت: شیخ اشراق نزدیک به 47 اثر علمی دارد و از شخصیت‌های بزرگی است که فلسفه اشراق را بنیانگذاری کرد.

امام جمعه بیرجند وفات حضرت خدیجه کبری، روز اهدای خون، روز جهانی شیرمادر و شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری را از مناسبت‌های هفته آینده دانست.

رضایی بیرجندی همچنین در مورد وضعیت بازار خراسان جنوبی به مسئولان امر تذکراتی داد و گفت: سر و سامان دادن به وضعیت عرضه گوشت مرغ در استان امری ضروری است.

وی به کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرد و افزود: این جنایات هولناک یادآور نسل‌کشی مسلمانان است و قطعا بی‌ارتباط با موج بیداری اسلامی نیست و باید همه مردم از مسلمانان میانمار حمایت کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول