اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه بیرجند:

دشمن در سوریه و میانمار به دنبال نابودی اسلام است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بیرجند گفت: اگر دشمنان امروز مسلمانان میانمار و سوریه را به خاک و خون می‌کشند درصدد نابودی اسلام و نظام اسلامی هستند.

دشمن در سوریه و میانمار به دنبال نابودی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و رهایی از بند شیطان و گناه است.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر فرصتی مغتنم برای استغفار و توبه به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید از حضور پررنگ و سراسر معنوی شهروندان در برنامه‌های شب‌های قدر که در مساجد برگزار شد تشکر و قدردانی کنم.

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: خرسندیم که بیشتر جمعیت عزادار در شب‌های قدر را قشر جوان تشکیل دادند و مسئولان و متولیان امر باید برای استفاده بیشتر از جوانان و هدایت دینی و معنوی آنها تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند.

با افطاری دادن مهر و محبت اسلامی را در جامعه گسترش دهیم

رضایی بیرجندی یادآور شد: دیگر به پایان ماه مبارک رمضان زمان زیادی نمانده است سعی کنید در این شب‌ها سفره‌های افطاری و ضیافت البته بدون اسراف پهن کرده و ایتام، نیازمندان، اقوام و دوستان خود را اطعام کنیم و با افطاری دادن سبب ترویج مهر و محبت اسلامی و دینی در جامعه شویم.

وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و روز مقاومت اسلامی افزود: امروزه دشمنان غرب و شرق، ایادی استکبار، اسرائیل و وهابیت دست به دست هم داده تا سوریه این پایگاه مقاومت اسلامی را نابود کنند.

امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: حزب‌الله لبنان با مقاومت جانانه اسلامی خود در برابر رژیم جعلی صهیونیست ایستادگی کرد و در نهایت طبق وعده الهی پیروزی نصیب اسلام و مسلمانان شد و دشمنان به ویژه اسرائیل و استکبار جهانی نیز همانند گذشته ذلیل و خار شدند.

ولایت‌مداری سبب سربلندی نظام اسلامی است

رضایی بیرجندی گفت: اگر دشمنان امروزه مسلمانان میانمار و سوریه را می‌سوزند و به خاک و خون می‌کشند درصدد نابودی اسلام و نظام اسلامی ما هستند.

وی اضافه کرد: با اسلام و قرآن‌محوری، ولایت‌مداری، حرکت در خط امام(ره)، جهاد معنوی و دینی، صبر و مقاومت اسلامی می‌توانیم همانند گذشته مقابل دشمن ایستاده و سربلند شویم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه 26 مرداد سالروز بازگشت افتخارآفرین آزادگان به میهن اسلامی است، تصریح کرد: آزادگان سربازان واقعی دین، ولایت و انقلاب هستند و باید قدر آنها را بیشتر دانسته و باید از صفات و خصیصه‌های آنان الگوبرداری کنیم.

آزادگان سمبل ایثار و استقامت هستند

رضایی بیرجندی افزود: آزادگان با تحمل رنج‌های فراوان در اردوگاه‌های رژیم بعث و با تحمل شکنجه‌های فراوان در حقیقت سمبل و نماد ایثار و استقامت هستند و از آنها باید به عنوان معلمان ایثار، شجاعت و صبوری یاد کرد.

وی به جمعه پایانی ماه مبارک رمضان روز قدس اشاره کرد و گفت: حضور پرشور، فراگیر، بصیرتی و حداکثری ملت در روز قدس به دلیل بیداری اسلامی و تحولات اسلامی در منطقه بسیار مهم است.

امام‌ جمعه بیرجند اظهار کرد: حضور تک تک افراد جامعه اسلامی و مشارکت حداکثری در این صحنه سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول