اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

دستیابی به جامعه متعالی با گنجینه نماز میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه بیرجند گفت: به منظور دستیابی به جامعه‌ای متعالی باید از گنجینه نماز استفاده و بهره‌برداری بیشتری شود.

دستیابی به جامعه متعالی با گنجینه نماز میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی عصر امروز در جمع مسئولان ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار کرد: همه هویت نماز در مناجات شعبانیه که گنجی پربها است، وجود دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک جامعه متعالی باید از ارزش‌ها و گنجینه‌های آن جامعه نهایت استفاده را کرد که در جامعه اسلامی برای تحقق این مهم، نماز بهترین گنجینه محسوب می‌شود.

امام‌جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: نمازی مؤثر و مفید است که منکرات را از آن جامعه از بین ببرد و این چنین نمازی برای رسیدن به جامعه متعالی مورد نیاز است.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز حکم اذان برای نماز را دارد، تصریح کرد: این ستاد با برگزاری جلسات مختلف و البته کاربردی باید به نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تفرقه یکی از مشکلات هر جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: نماز ابزاری وحدت‌بخش و وحدت‌آفرین محسوب می‌شود.

امام‌جمعه بیرجند از نماز به عنوان علامتی به سمت کمال و ابزاری برای عدم نابودی انسان یاد کرد و گفت: اگر نماز از روی اخلاص و بدون ریا ادا شود خروجی آن سبب سعادتمندی انسان می‌شود.

رضایی بیرجندی اضافه کرد: اگر قصد داریم که نماز به طور واقعی در جامعه احیا شود و بدی‌ها از بین برود باید نماز را با روح و جان مردم عجین کنیم.

وی تبیین معارف اسلامی را یکی از رسالت‌های خطیر تمامی مسئولان فرهنگی و مذهبی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه نماز وسیله‌ای برای رسیدن به کمال است، می‌طلبد که طبق شرایط فرهنگی و معنوی خراسان جنوبی فرهنگ نماز به معنای حقیقی کلمه در این استان نهادینه شود.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و رسانه ملی با قلم‌فرسایی و تولیدات ارزشی خود می‌توانند کمک شایانی به تبیین فرهنگ نماز در استان کنند، افزود: باید در محیط‌ها و اماکن مختلف در ارتباط با ترویج و تعمیق نماز فرهنگ‌سازی، برنامه‌سازی و آگاه‌سازی انجام شده و زیرساخت‌های لازم به این منظور فراهم شود.

رضایی بیرجندی تصریح کرد: در ارتباط با فرهنگ نماز در خراسان جنوبی باید آنچنان تلاش و برنامه‌ریزی کنیم که این استان فرهنگی بیشتر از گذشته الگوی سایر استان‌ها در کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول