اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/278

عبادی: توسعه کشت گلخانه‌ای را در برنامه دارم / مردم پیروز اصلی انتخاباتند

خبرگزاری فارس: کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان و امام جمعه موقت بیرجند استفاده از آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای را در برطرف شدن بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی مؤثر دانست.

عبادی: توسعه کشت گلخانه‌ای را در برنامه دارم / مردم پیروز اصلی انتخاباتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی شامگاه چهارشنبه با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد بیرجند به بیان برنامه‌های خویش پرداخت، وی در این جلسه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، اظهار داشت: مشارکت مردم حتماً باید بالا باشد چون که در تعیین سرنوشت کشور خودمان و سایر بلاد اسلامی بسیار تأثیرگذار است.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان با اشاره به واجب بودن حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: هر کس در انتخابات شرکت کند در وهله اول به وظیفه شرعی خویش عمل کرده و در وهله دوم از حقی که نظام در اختیارش گذاشته است، استفاده کرده است.

*مردم و کاندیداها هر دو برنده انتخابات هستند

عبادی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس نهم بازنده‌ای جز دشمن نظام و انقلاب ندارد، گفت: در انتخابات آینده در وهله اول مردم و در وهله دوم تمامی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات پیروز میدان هستند.

وی سپس به معرفی خویش پرداخته و ابراز داشت: چندین سال در دانشگاه آزاد عضو هیئت علمی بوده و سپس به علت خلأ روحانی در دانشگاه صنعتی بیرجند به اعضای هیئت علمی این دانشگاه پیوستم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان علت حضور خویش در انتخابات را تکلیفی دانست که بزرگان دینی و سیاسی کشور بر دوشش گذاشته‌اند و ادامه داد: به همین دلیل که شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف من بوده است تا پایان در این عرصه خواهم ماند.

عبادی بار دیگر شایعه کناره‌گیری خویش از انتخابات را رد کرده و افزود: شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری بنده از صحنه انتخابات به وجود آمده که اینجانب آنها را رد کرده و تا پایان در صحنه خواهم ماند.

*جاده بیرجند ـ مشهد هر چه سریع‌تر باید دوبانده شود

وی سپس به تبیین برنامه‌های خویش پرداخت و اذعان داشت: ما برنامه می‌دهیم نه وعده، زیرا ما همیشه گفته‌ایم که مشکلات موجود را پیگیری کرده و تلاش خویش برای حل کردن آنها را انجام می‌دهیم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان افزود: دوبانده شدن راه‌ ارتباطی بیرجند و مشهد موضوعی است که جزو مصوبات هیئت دولت است اما به علت کمبود اعتبارات معطل مانده است که بنده تمام سعی خود برای اختصاص اعتبار مناسب به این موضوع را انجام می‌دهم.

عبادی موضوع دومی که سعی دارد در صورت نمایندگیش آن را پیگیری کند اتصال بیرجند به شبکه سراسری راه‌آهن دانست و افزود: به منظور اتصال بیرجند به این شبکه دو طرح پیشنهاد شده است.

وی افزود: یک طرح اتصال بیرجند به راه‌آهن مشهد از مسیر سرایان، بافق و مشهد است که نسبت به طرح دیگر هزینه کم‌تری داشته و به علت اینکه مسیر یک مسیر صاف است زمان کم‌تری هم می‌برد اما تنها اتصال بیرجند به راه‌آهن سراسری را میسر می‌سازد.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ادامه داد: اما طرح دیگری که هزینه زیادی داشته و بسیار زمان‌بر است اتصال چابهار به مشهد از مسیر چابهار، زاهدان، بیرجند و مشهد است.

عبادی افزود: اما در صورت انجام طرح دومی، بیرجند علاوه بر اینکه به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود به عنوان مسیر اصلی ترانزیتی شرق کشور نیز شناخته خواهد شد.

*تأمین آب یکی از نیازهای مهم خراسان‌جنوبی است

وی تأمین آب را یکی دیگر از نیازهای اساسی استان دانست و افزود: شهرستان بیرجند در تمامی حوزه‌های شرب، صنعتی و کشاورزی نیازمند آب است.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان راه‌های تأمین آب مورد نیاز استان را برشمرد و افزود: گاهی صحبت از تأمین آب از تاجیکستان و یا آسیای میانه می‌شود که دولت هم به علت هزینه‌بر بودن به آن روی خوشی نشان نداده و بیشتر رویایی به نظر می‌رسد.

عبادی ادامه داد: اما راه دیگری که کار کارشناسی بیشتری روی آن صورت گرفته ولی هزینه زیادی نیاز دارد تأمین آب مورد نیاز از سرشاخه‌ها کارون است.

وی اضافه کرد: اما آخرین مسیری که از دو مسیر قبلی دست‌یافتنی‌تر به نظر می‌رسد تأمین آب مورد نیاز از طریق سد دوستی است.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ایجاد تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت را مهم ارزیابی کرد و افزود: اعتبارات دانشگاه‌ها نباید محدود به اعتبارات دولتی و یا شهریه دانشجویان باشد.

عبادی افزود: یکی از راه‌های ایجاد درآمد برای دانشگاه‌ها و دانشجویان ارتباط دادن دانشگاه‌ها با صنعت است که علاوه بر رفع کسری بودجه دانشگاه‌ها صنعت را نیز به خواسته‌های خویش می‌رساند.

وی با برشمردن مشکلات موجود در بخش کشاورزی ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود این است که علی‌رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی این ظرفیت‌ها به خوبی تعریف نشده است.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان استفاده از آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای را در برطرف شدن بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی مؤثر دانست.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول