اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خواستار شد

راه‌اندازی انجمن خیران قرآنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از امام‌جمعه بیرجند درخواست کرد تا با مشارکت مردم، انجمن خیران قرآنی در استان را‌ه‌اندازی شود.

راه‌اندازی انجمن خیران قرآنی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان صبح امروز در نشست صمیمی خادمان قرآن کریم با امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه باید آموزش‌های تخصصی مفاهیم قرآنی به سمت روستاها سوق داده شود، اظهار کرد: باید مسائل و مفاهیم قرآنی بیشتر بازگو شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری فعالیت‌های قرآنی در سطح خراسان جنوبی رشد کمی و کیفی داشته است، گفت: آوای دلنشین قرآن در سطح استان و در خانه‌ها در سال جاری طوری دیگر طنین‌انداز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، افزود: برای ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین یادگیری تخصصی قرآن و مفاهیم آن باید همه مردم و مسئولان تلاش کنند.

لطفیان با اشاره به اهمیت مسئله دین‌داری تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین آموزه‌هایی که سبب سلامت و حفظ امنیت جامعه می‌شود این است که مردم در دین‌داری خود تلاش کنند و دین خود را از افرادی که معتبر هستند، دریافت کنند و به این منظور خداوند توصیه کرده است که از اهل ذکر باید دین و سؤالات اعتقادی خود را بپرسیم.

وی ادامه داد: در فراگیری آموزه‌های دینی خداوند از این مسئله نهی کرده است که اعتقادات را تقلیدی و غیرمتفکرانه از آبا و پدران خود بگیریم و مسئله دین‌باوری و اعتقادات آنقدر اهمیت دارد که در آیات قرآن از همنشینی با افرادی که دین را مسخره می‌کنند نهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت 160 موسسه و خانه قرآن روستایی و شهری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد، 17 موسسه قرآنی، 135 خانه قرآنی روستایی و هشت خانه قرآنی شهری در سطح استان فعالیت می‌کنند.

لطفیان از اختصاص 142 میلیون تومان از اعتبارات بند 155 سال 90 خبر داد و افزود: این اعتبارات برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص پیدا کرده است که هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه دین انجام می‌دهد، گفت: ایجاد مرکز تخصصی قرآن، برگزاری دوره‌های قرآن، حمایت از خانه‌های قرآنی روستایی، شهری و توانمندسازی آحاد مردم در قرائت صحیح نماز و قرآن از فعالیت‌های مهم این سازمان در بحث قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به طرح توانمندسازی مردم در قرائت صحیح قرآن و نماز، تصریح کرد: در این طرح تعداد زیادی از مردم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و محدودیت در افراد زیرپوشش به‌ علت حفظ کیفیت آموزش‌ها وجود دارد.

لطفیان به راه‌اندازی انجمن خیران قرآنی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از امام‌جمعه درخواست می‌شود که این انجمن به ریاست امام‌جمعه بیرجند در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند بستر و جایگاه مردمی است، افزود: کمک‌های مالی افراد علاقه‌مند و خیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی به ویژه فعالیت‌های قرآنی دارای تاثیرات عینی است و می‌توان گفت که عظیم‌ترین حرکت مردمی در تقویت و رشد فرهنگ دینی جامعه، مشارکت مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اهداف تشکیل انجمن خیران قرآنی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌‌سازی عمومی به منظور جذب مشارکت مردمی برای توسعه فعالیت قرآنی، هدایت خیرات و نذورات مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی و ساماندهی و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود و پراکنده مردم از اهداف تشکیل این انجمن است.

لطفیان به ماهیت این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن خیران قرآنی متشکل از عموم علاقه‌مندان به توسعه فعالیت‌های قرآنی است که با عضویت در آن حمایت‌های مادی و معنوی خود را از فعالیت‌های قرآنی متمرکز می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول