اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

غنی بودن 90 درصد محتوای مداحی‌ها در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 90 درصد محتوای مداحی‌های ارائه شده در هیئت‌های مذهبی زنجان غنی و مفید بوده است.

غنی بودن 90 درصد محتوای مداحی‌ها در زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: پنج درصد محتوای مداحی‌های ارائه شده در هیئت‌های مذهبی زنجان غیر مفید ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه پنج درصد محتوای مداحی‌های ارائه شده در ماه محرم در شهرستان زنجان ضعیف و مضر شناخته شده است، افزود: در بررسی آسیب‌های هیئت‌های مذهبی در سال جاری نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان ماهنشان 50 درصد محتوای مداحی‌ها مفید گزارش شده است، افزود: 25 درصد محتوای‌ها ارائه شده ملال‌آور و 25 درصد ضعیف و مضر بوده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده 50 درصد محتوای مداحی‌ها مفید بوده است، افزود: 30 درصد محتواهای ارائه شده ملال‌آور و 20 درصد ضعیف و مضر بوده است.

حجت‌الاسلام دشتکی تزئین و گل‌مالی خودروها را از آسیب‌های شناسایی شده در زنجان عنوان کرد و افزود: استقبال از تعزیه‌خوانی در دهه اول محرم در داخل مساجد در شهرستان ابهر از آسیب‌های برنامه‌های محرم این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده ارائه اشعار بدون سند و افزایش تعزیه‌خوانی به جای عزاداری از آسیب‌های این شهرستان است، افزود: جمع‌آوری نذورات، علم‌کشی و علم چرخانی در شهرستان خرم‌دره مشاهده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از عدم هماهنگی هیئت‌های مذهبی با هیئت امنای مساجد شهرستان طارم خبر داد و گفت:‌ این امر به عنوان آسیب عزاداری مردم طارم گزارش شده است.

وی استفاده از شمایل منتصب به ائمه معصومین(ع) را در پنج درصد هیئت‌های مذهبی زنجان از آسیب‌های شهرستان طارم برشمرد و گفت: استفاده از آلات موسیقی غیرمتعارف تنها یک درصد گزارش شده است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته اختلاط زن و مرد، سینه‌زنی و زنجیرزنی در عزاداری بانوان تنها یک درصد گزارش شده است، افزود: در شهرستان طارم سینه‌زنی و زنجیرزنی بانوان در 20 درصد هیئت‌های مذهبی گزارش شده است.

وی بر ضرورت رعایت وقت نماز در برنامه‌های مذهبی استان تاکید کرد و افزود: توجه به نماز اول وقت و برگزاری نماز ظهر عاشورا باید از سوی هیئت‌‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، این اقدام از سوی عزاداران حسینی محکوم می‌شود، افزود: توجه به ادعیه و زیارت‌خوانی و رعایت فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه مداحی‌های پرمحتوا و پرهیز از اجرای برنامه‌های نامطلوب تصریح کرد: در سال جاری نیز برنامه‌های ماه محرم با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی توجه به وحدت و همدلی ملی را در برنامه‌های ماه محرم خواستار شد و گفت: توجه خاص به دشمن‌شناسی و تشویق و ترغیب مردم به صبوری در برابر مشکلات باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی باشد.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول