اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

نماز اول وقت در عزاداری‌ها گم نشود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: باید در جریان عزاداری‌های محرم به موضوع نماز اول وقت توجه ویژه شود.

نماز اول وقت در عزاداری‌ها گم نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد احسانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به نماز در جریان عزاداری‌های محرم و صفر اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا یک نماد برای فلسفه قیام عاشورا است و اگر این موضوع فراموش شود، در واقع پیام امام حسین(ع) دریافت نشده است.

وی افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا به نماز، عبادت و استغفار مشغول شد و این حقیقت مانع از این می‌شود که ما عزاداری را به نماز مقدم کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی و نماز با تأسی به مکتب عاشورا، فلسفه وجودی مبلغان دینی است که باید به این موضوع در جریان عزاداری‌های محرم و صفر پرداخته شود.

وی گفت: اگر در ماه محرم و صفر نماز اول وقت به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شد، در طول سال هم می‌توان آن را در جامعه تسری داد و از برکات این ماه استفاده کرد.

احسانی فرهنگ‌سازی برای ترویج نماز در عزاداری‌های محرم را از فعالیت‌های مفید سال‌های اخیر برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از هیئت‌ها هنگام نماز عزاداری به طور کامل تعطیل می‌شود که این موضوع نویددهنده دور شدن از آسیب‌های عزاداری‌های محرم است.

وی با اشاره به وضعیت کلی استان قم در زمینه نماز ابراز داشت: نماز در مجموعه‌های مختلف در استان وضعیت خوبی دارد و ادارات، مدارس، نیروهای نظامی و دیگر نهادها در استان قم اهتمام خوبی به این مقوله دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به وضعیت نماز در مدارس استان قم بیان کرد: در همین سال جاری تحصیلی، 700 نماز جماعت در مدارس قم برپا است.

وی گفت: پادگان‌ها از اماکنی هستند که ترویج نماز در آنان اهمیت خاصی دارد و ما در استان قم پادگانی داریم که نزدیک به 800 سرباز در نماز جماعت صبح آن شرکت می‌کنند.

احسانی ادامه داد: مساجد بین راهی در استان قم نیز اهمیت خاصی دارند و در سال‌های اخیر مساجد آبرومندی در این حوزه احداث شده که مسافران با حضور در آنان می‌توانند نماز خود را به جا بیاورند.

وی با اشاره به اینکه قم خانه اهل بیت(ع) است عنوان داشت: باید این شهر برای تمام استان‌ها در زمینه نماز الگو باشد.

انتهای پیام/78006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول