اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

منعی برای برپایی خیمه‌های عزاداری وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مساجد به‌عنوان پایگاه اسلامی برای عزاداری ارجح‌تر هستند اما هیچ منعی برای برپایی خیمه عزاداری در ایام محرم وجود ندارد.

منعی برای برپایی خیمه‌های عزاداری وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی ظهر امروز در تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در ماه محرم در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: سیاست سازمان تبلیغات اسلامی این است که در عزاداری محرم از پایگاه‌های اصیل و دارای امکانات که مساجد هستند استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به شایعاتی مبنی بر عدم صدور مجوز جهت برپایی خیمه، سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان‌رضوی این شایعات را تکذیب می‌کند.

مرویان‌حسینی با اشاره به صدور 10 مجوز برپایی خیمه عزاداری گفت: مساجد برای عزاداری ارجح‌ترند؛ ولی تاکنون 10 مجوز برای برپایی خیمه در مناطقی که مسجد وجود ندارد و یا مساجد مناسب عزاداری نیستند صادر شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از صدور بیش از 300 مجوز ایستگاه صلواتی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 300 مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی در استان و از این رقم 100 ایستگاه برای مشهد صادر شده است؛ همچنین همایش آموزشی برای برپایی ایستگاه صلواتی  محرم برگزار شده است.

وی افزود: در این همایش به داوطلبان برپایی ایستگاه صلواتی تاکیدات لازم مبنی بر رعایت بهداشت، نظم، عدم سدمعبر و تفکیک زن و مرد صورت گرفته است.

مرویان‌حسینی در ارتباط با نشست تخصصی با علم‌داران هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: در این راستا، نشست تخصصی با علم‌داران با هدف توجیه هیئات مذهبی که با علم وارد خیابان می‌شوند برگزار شده و در این زمینه نیز آموزش‌هایی مبنی بر رعایت نظم و آرامش، عدم ایجاد مشکلات ترافیکی و تفکیک سنت‌ها از آموزه‌های شرعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و عزاداران میثاق نامه‌ای با امام رضا (ع) طراحی کرده‌اند گفت: عزاداران هیئت‌های مذهبی به کسب اجازه از امام رضا (ع) و تعهد به ارزش‌های اسلامی و نگهداری حرمت محرم در حریم رضوی، میثاق نامه‌ای با امام رضا(ع ) طراحی کرده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: 100 گفتمان دینی با موضوع عفاف در بین هیئت‌های مذهبی و جلسات در ماه محرم برگزار می‌شود.

مرویان حسینی با تاکید بر اینکه مداحان از اقشار تاثیرگذار بر فرهنگ دینی هستند گفت: مداحان از تاثیرگذارترین اقشار بر فرهنگ دینی و ذهن و روح جوان است.

وی ادامه داد: در این راستا کانون مداحان استان آمادگی خود را در جهت معرفی مداح مورد تایید به هیئت‌های مذهبی اعلام کرده است؛ در حال حاضر پنج هزار مداح در استان و از این رقم, 3000 در مشهد حضور دارند.

انتهای پیام/ 70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول