اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

عزاداری‌های محرم مسجد‌محور باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: عزاداری‌های محرم و صفر اگر مسجد‌محور و روحانی‌محور باشد، از آسیب‌ها دور خواهد بود.

عزاداری‌های محرم مسجد‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر اظهار کرد: عزاداری‌های این ایام باید مسجد محور و روحانی‌محور باشد.

وی ابراز داشت: روحانیون و ائمه جماعات در شهر و روستا باید این موضوع را در نظر بگیرند که محور عزاداری‌های محرم و صفر باید مسجد باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به استفاده اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از ابزارهای خود برای محوریت دادن به مساجد ادامه داد: هیئت‌هایی که در داخل مسجد هستند از امتیازات مخصوص به هیئت‌های مذهبی استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به فواید مسجدمحوری عزاداری‌ها گفت: آسیب‌هایی که در ایام عزاداری متوجه هیئت‌های مذهبی است، نیاز به راهنمایی و هدایت ائمه جماعات دارد.

نجاریان‌زاده روحانی‌محوری را از ضروریات دور کردن آسیب‌ها از عزاداری‌ها دانست و ابراز داشت: مساجد پایگاه‌هایی هستند که دشمن در آنها طمع کرده و می‌خواهد نقش‌آفرینی را از آن بگیرد.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن، تفسیر آیات آن و بیان احکام برای مردم از جمله مسائلی است که باید در جریان عزاداری‌ها به آن توجه شود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به طرح جدید این اداره برای به صحنه آوردن جوانان و نوجوانان در عزاداری‌ها گفت: روز هشتم محرم به عنوان روز حضرت علی اکبر(ع)، برنامه‌ای با هماهنگی آستان حضرت معصومه(ع) تدارک دیده شده که در این برنامه هیئت‌های دانش‌آموزی و جوانان به عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در میدان آستانه می‌پردازند.

وی اظهار داشت: این عزاداری بعد از ظهر روز هشتم به نام حضرت علی اکبر(ع)، از کارهای ماندگاری است که موجب الگوبرداری دیگر شهرها از قم خواهد شد.

نجاریان‌زاده افزود: جایگاه این حرکت‌های فرهنگی زیبا قم است و باید نسبت به ترویج آن در شهر قم اهتمام کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز ظهر عاشورا خاطر نشان کرد: این نماز جلوه و شکوه خاصی به عزاداری‌های مردم می‌دهد و در واقع تجلی فلسفه قیام عاشورا است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی روحانیون برای مقابله با آسیب‌های عزاداری‌ها گفت: به طور حتم در برابر این روشنگری‌ها مقاومت‌هایی وجود خواهد داشت که باید با صبر این مقاومت‌ها را شکست.

وی با بیان اهمیت مقوله عزاداری در تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی در این سال‌ها جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است.

نجاریان‌زاده با اشاره به قرار گرفتن در یک پیچ تاریخی ادامه داد: شرایط امروز جهان یکی از معابر حساس و سرنوشت‌سازی است که باید از آن عبور کرد و فرهنگ عاشورا بیشترین کمک را در گذر از این خطرات می‌کند.

انتهای پیام/78006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول