اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد

7600 هیئت عزاداری در خراسان‌رضوی فعال هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: 7600 هیئت عزاداری در استان خراسان‌رضوی به ثبت رسیده و فعال هستند.

7600 هیئت عزاداری در خراسان‌رضوی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان ظهر امروز در نشستی خبری در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد:در حال حاضر در خراسان‌رضوی دو هزار و 200 مبلغ برای اعزام به 10 استان دیگر در کشور در ماه محرم هماهنگ شده است.

وی افزود: تبلیغات در محرم و صفر امسال با برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی همراه بوده و در هفته اخیر در 60 شهرستان بزرگ استان همایش مبلغان برگزار شده است.

مرویان حسینی با اشاره به استقرار 500 مبلغ در روستاهای بزرگ استان خراسان‌رضوی گفت: 500 مبلغ در روستاهای بزرگ مستقر هستند و دیگر مبلغان به‌صورت تناوبی در دهه‌های محرم توزیع و جانمایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی در سال جاری در شرایط ویژه‌ای قرار دارد؛ مبلغان در دو محور اصلی سبک زندگی اسلامی با آموزه‌هایی عاشورایی و تبیین اقتصاد مقاومتی متناسب با شرایط خاص کشور مبتنی بر آموزه‌های اسلامی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی هیئت عزاداری و مذهبی را پرسابقه‌ترین تشکیلات مردمی شیعه در طول تاریخ کشور دانست و افزود: پرسابقه‌ترین تشکیلات مردمی شیعه در طول تاریخ کشور همواره در صحنه‌های مختلف، مخلصانه و رایگان به عشق اهل بیت پای کار آمده‌اند.

مرویان‌حسینی خاطرنشان کرد: در محرم امسال تاکنون هفت هزار و 600 هیئت مذهبی به ثبت رسیده و فعال هستند و این در حالی است که ماهانه توسط سازمان تبلیغات اسلامی جلسات آموزشی مسئولان هیئت‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: در طی گردهمایی 24 استان در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی، مردمی و دینی در عزاداری‌ها تاکید شده؛ مهم‌ترین نگرش در عزاداری حسینی برپایی نماز جماعت در مساجد است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به وحدت اسلامی در انقلاب اسلامی اظهار کرد: برپایی صفوف نماز جماعت و بهره‌گیری از عالمان بزرگ دینی مبنای تحکیم وحدت اسلامی است و در این مسیر باید اعمال و حرکات به دور از خرافه گرایی باشد.

همچنین مرویان حسینی از صدور بیانیه هیئات مذهبی استان در عزاداری ماه محرم و صفر یاد کرد.

انتهای پیام/70003/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول