اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

عزاداری بوشهری یکی از غنی‌ترین سبک‌های عزاداری در کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: ویژگی عزاداری مردم استان بوشهر پر محتوایی در اشعار و ذکر است و یکی از غنی‌ترین سبک‌های عزاداری با آهنگ متین و سنگین در کشور است.

عزاداری بوشهری یکی از غنی‌ترین سبک‌های عزاداری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ که با حضور استاندار در سالن شهید آوینی تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد، گفت: شعائر الهی نه تنها موجب رشد شعور انسان در حوزه دین می‌شود بلکه موجب شور و اشتیاق و نشاط در حوزه خدا و اهل بیت (ع) و ارائه برنامه‌های دینی می‌شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه برپایی ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یکی از شعائر الهی است گفت: هر کس مجلسی در این خصوص به پا کند و گسترش دهد نشان از این است که تقوای الهی در قلب اوست و نزد خداوند جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: انسان هر کاری که انجام می‌دهد نشان از این است که از درونش و باطنش سرچشمه می‌گیرد و طبق وعده الهی این اعمال در روز قیامت با او مشهور می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فعالیت مداحان، ذاکران، مرثیه‌سرایان، بانیان مساجد و فعالان و هیئت‌های مذهبی یک موهبت الهی است افزود: این عزیزان که کاری الهی می‌کنند خدا در قلب آنان عشق به اهل بیت گذاشته چرا که این موهبت نصیب همه کس نمی‌شود.

این مسئول استان بوشهر را در برگزاری مراسم ائمه اطهار و اهل بیت(ع) صاحب سبک دانست و اضافه کرد: ویژگی عزاداری مردم استان بوشهر پر محتوایی در اشعار و ذکر است و یکی از غنی‌ترین سبک‌های عزاداری با آهنگ متین و سنگین در کشور است.

صفایی‌بوشهری ذاکران، مداحان، مرثیه‌سرایان و فعالان مذهبی را مایه افتخار دانست و گفت: چون شما عزیزان به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) متصل هستید مایه عزت و افتخارید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توجه به آموزه‌های مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) تاکید کرد و اذعان داشت: این آموزه‌ها موجب رشد فکری و فرهنگی در انسان می‌شود.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول