اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

آسیب‌های عزاداری شناسایی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسئولان نظام با شناسایی آسیب‌های مراسم‌ عزاداری و ارائه راهکارهای مؤثر در کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند.

آسیب‌های عزاداری شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در مراسم مداحان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) و شعرای آئینی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان اسلام آسیب‌های مراسم‌ عزاداری از جمله قمه‌زنی و مطالب غیرمنطقی مداحان را شناسایی می‌کنند و با بزرگ‌نمایی و فیلمبرداری از این آسیب‌ها آنها را به مردم دنیا نشان می‌دهند تا تفکر فکری و دینی مسلمانان را در سطح بین‌المللی تحقیر کنند.

وی اضافه کرد: برای خنثی کردن این توطئه‌های دشمنان باید مسئولان و کارشناسان مربوط دینی و مذهبی آسیب‌های مراسم عزاداری را شناسایی و راهکارهای مؤثری را برای کاهش این آسیب‌ها استفاده کنند تا این مراسم‌ با کیفیت مطلوب‌تری برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: مرثیه‌سرایی اهل بیت (ع) مقام والایی دارد که مداحان با توفیق الهی این افتخار را کسب کردند که با ابیات مناسب مصائب‌ آنان را بیان می‌کنند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه امام حسین کشتی نجات است، یادآور شد: باید همه مسلمانان، شیعیان و دوستداران این امام بزرگوار از اهداف و پیام‌های عاشورا درس بگیرند تا بتوانند به راه سعادت واقعی هدایت شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیعیان در ماه محرم به خاطر شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا مراسم عزاداری برپا می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنان باید از این مراسم‌ درس آزادگی، بندگی و اطاعت از دستورات خداوند فرا بگیرند تا رضایت پروردگار و اهل‌ بیت (ع) را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه از شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش حزن و اندوه فراوانی دارند، ابراز کرد: باید با برگزاری باشکوه مراسم عزاداری این امام بزرگوار شعور و شعف وی‍‍ژه‌ای در محرم در فضای شهر ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه مداحان از نعمت نوکری اهل بیت برخوردارند، اذعان کرد: آنان باید از این نعمت برای تبیین اهداف عاشورا به خوبی استفاده کنند تا مردم با این اهداف در واقعه کربلا به خوبی آشنا شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مداحان در مرثیه‌سرایی از احساسات پاک و حالت روحی مردم استفاده می‌کنند، یادآور شد: آنان باید از این احساسات در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به نحو مطلوبی استفاده کرده و از افراط در مداحی به شدت پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: مداحان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) و شعرای آئینی با مرثیه‌سرایی مناسب مردم را به تعقل و تفکر در آیات الهی دعوت کنند تا با تحقق این امر مردم معنویات و کرامات اهل‌ بیت (ع) را درک کنند.

وی با بیان اینکه مداحان از سخنان و احادیث امام حسین (ع) در مرثیه‌سرایی استفاده کنند، اظهار کرد: آنان این سخنان را در قالب شعر، ادبیات و مداحی به مردم منتقل کنند تا آنان از بیانات این امام بزرگوار در زندگی درس بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: مداحان در مرثیه‌سرایی از شعرهای منطبق با عقل و منطق استفاده کنند و از خرافات به جد دوری کنند.

این مقام مسئول در پایان مراسم از حضور مداحان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) و شعرای آئینی در این مراسم تقدیر و همچنین از حضور حجت‌الاسلام ادیب یزدی قدردانی کرد.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول