اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی:

عزاداری‌های محرم و صفر بومی‌سازی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی گفت: ما باید مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) را بومی‌سازی و از سینه‌زنی و عزاداری سنتی استفاده کنیم.

عزاداری‌های محرم و صفر بومی‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی حسین باغداری ظهر امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در دشتی احترام به سنت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در 15 سال پیش مساجد محدودی داشتیم که از روحانیون اعزامی استفاده نمی‌کردند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای است که مردم حتی در منازل خود که مراسمی برگزار می‌کنند خواستار روحانیون اعزامی برای سخنرانی هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی با بیان اینکه سید الشهداء و یاران باغ وفای امام حسین(ع) همه کشته راه نماز شدند گفت: در تمام مساجد و حسینیه‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود و این به خاطر فرهنگ عاشوراست.

وی تصریح کرد: تمام مسلمانان جهان بلکه مسیحی‌ها که عزاداری را انجام می‌دهند به خاطر رسم و عادت نیست به خاطر نیت خالصی است که مراسمات عاشورا دارد و اگر به سینه‌زنی‌هایی که صورت می‌گیرد توجه کنیم تمام این‌ها خالصانه است.

این مسئول یادآور شد: کار کوچک که با نیت صادقانه و خالصانه و خودجوش برای امام حسین (ع) باشد بهتر از کار زیادی است که صداقت و خلوص در آن نباشد.

باغداری تعامل بین هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم  تا تعزیه‌خوانی‌ها را قبل از اجرا کنترل کنند و از هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم که هر کدام از آنها در حیطه و محدود خود تبلیغ کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی تاکید کرد: سخنرانان عزاداری‌های عاشورا برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تلاش و جوانان و نوجوانان را با این فرهنگ آشنا کنند.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول