اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

خرافات از مراسم عزاداری امام حسین (ع) زدوده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک بر زدودن خرافات و انحرافات از مراسم عزاداری امام حسین (ع) از سوی هیئت‌های مذهبی، مداحان و روحانیون در ماه محرم تأکید کرد.

خرافات از مراسم عزاداری امام حسین (ع) زدوده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی صبح امروز در گردهمایی روحانیون،‌ مداحان و هیئت‌های مذهبی ویژه محرم شهرستان آبیک در سالن سمائیان اظهار کرد: مداحی مداحان و سخنرانی روحانیون در مراسم عزاداری ماه محرم باید در شأن امام حسین (ع) باشد و به روشنگری مردم در زمینه تبعیت از ولایت فقیه منجر شود.

وی افزود: مراسم عزاداری باید به گونه‌ای برگزار شود که چنان روح عزاداران را صیقل و شست‌وشو دهد که چشم دشمنان اسلام و نظام را خیره کند و جرأت نگاه کردن را نداشته باشند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: روحانیون باید با برنامه‌های دینی و مذهبی مردم را با اهداف و فرهنگ عاشورا آشنا کنند.

موسوی ماه محرم را ماه ایثار، شهادت، عزت، سرافرازی و پیروزی اسلام بر کفر و شرک و ماه غیرت و بزرگ‌منشی و افتخار مؤمنان و مسلمانان ذکر کرد و گفت: صفحه سیاه و ننگین واقعه کربلا، رسوایی گردن‌کشان و دشمنان اسلام، قرآن و حق و حقیقت است.

وی تصریح کرد: صفحه سفید و نورانی واقعه کربلا همراه با عزت و کرامت است که از وجود امام حسین (ع) و جد بزرگوارش، امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار است.

امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: امام حسین (ع) به دلیل عدم قبول ذلت با دشمنان اسلام و قرآن مبارزه کرد و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز به تأسی از ایشان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و شربت شهادت را نوشیدند، جانباز،‌ اسیر و جاویدالاثر شدند.

موسوی خاطرنشان کرد: صحنه واقعه کربلا زمانی که حضرت آدم (ع) در بهشت بوده به طور کامل و واضح مطرح و مشاهده شده است.

وی بیان کرد: حق همیشه بر باطل پیروز است، چراکه امام حسین (ع) با سپاهیان کم در برابر 30 هزار سرباز دشمن ایستادگی کردند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

موسوی یادآور شد: در واقعه کربلا 120 نفر از یاران امام حسین (ع) شهید و 80 نفر به اسارت دشمن درآمدند ولی با سخنرانی‌های حضرت زینب (س) و روشنگری ائمه پس از امام حسین (ع) دشمنان اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) رسوا شدند.

انتهای پیام/77006/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول