اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان گفت:

دشمن به دنبال انحراف در هیئت‌های عزاداری است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان آفت اصلی هیئت‌های عزاداری را دوری از علما دانست و گفت: دشمن به دنبال انحراف در هیئت‌های عزاداری است.

دشمن به دنبال انحراف در هیئت‌های عزاداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد عباس‌پور پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی واعظان، مداحان، شاعران و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان اخلاص در عمل را ضرورت فعالیت مداحان دانست و اظهار کرد: موضوع سبک زندگی که از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی است باید در مراسم‌های دهه محرم مطرح شود.

وی به تغییر سبک هیئت‌داری توسط هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و افزود: هیئت‌های عزاداری باید از اسراف در ایام محرم جلوگیری کنند.

به گفته عباس‌پور اگر مداحان و روحانیون در زندگی اهل ریخت و پاش باشند مردم به سخنان آنها درباره سبک زندگی اسلامی توجه نمی‌کنند.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان آفت اصلی هیئت‌های عزاداری را دوری از روحانیون خواند و تصریح کرد: دشمن به دنبال انحراف در هیئت‌های عزاداری است.

وی بزرگ‌ترین ویژگی امام حسین (ع) را ظلم‌ستیزی نامید و ابراز کرد: علما باید حقایق درباره ظلم به اسلام و انقلاب اسلامی و حتی ظلم به مردم مسلمان بحرین و میانمار را به مردم بگویند.

عباس‌پور با تاکید بر اینکه علما در مراسم‌های عزاداری دهه محرم باید به صورت موضوعی سخنرانی کنند، بیان کرد: علما با توجه به مشکلات جامعه با مطرح کردن موضوع‌های روز باید به منظور ایجاد روحیه و امید بین مردم گام بردارند.

دبیر مجمع ستایشگران ولایت گیلان به نگرانی برخی مراجع نسبت به منزوی شدن هیئت‌های عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و گفت: تجمع هیئت‌های عزاداری در تاسوعای حسینی در یکی از مراکز مذهبی شهر رشت مانند بقعه خواهر امام رضا (ع) حائز اهمیت است.

وی هدف تجمع هیئت‌های عزاداری در یک مکان را وحدت و انسجام هیئت‌های مذهبی بر محوریت امام حسین (ع) عنوان کرد.

عباس‌پور همچنین از افتتاح کتابخانه تخصصی و مدرسه مداحی به‌زودی در شهر رشت خبر داد.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول