اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه:

محور عزاداری‌های حسینی معرفت‌شناسی عاشورا باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت ‌حیدریه گفت: محور عزاداری‌های حسینی باید معرفت‌شناسی عاشورا باشد.

محور عزاداری‌های حسینی معرفت‌شناسی عاشورا باشد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی فاطمیون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: همایش طلایه‌داران هدایت با حضور مبلغان هشت شهر جنوب خراسان‌ رضوی در اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه برگزار شد و حدود 250 نفر از روحانیون شهرهای تربت‌حیدریه، زاوه، رشتخوار، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، گناباد، بجستان و مه‌ولات در آن حضور دارند.

وی هدف از این همایش را تبیین وظایف مبلغان و هماهنگی آنان برای ارائه مباحث مورد نیاز در ماه‌های محرم و صفر دانست و گفت: در این جلسه امام‌جمعه تربت‌حیدریه و آیت‌الله رضازاده وظایف مبلغان را به‌ صورت جامع بیان کردند.

فاطمیون تصریح کرد: 330 مبلغ در تربت‌حیدریه و شهرهای زاوه، رشتخوار و بخش‌های اطراف مشغول فعالیت هستند و 54 روحانی ثابت در روستاها مستقر شده‌اند، هم‌چنین 120 مبلغ بومی در شهر و روستا مشغول تبلیغ خواهند شد و 140 مبلغ هم اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم جوانان، دانشجویان و آحاد مردم مسلمان از این عزاداری‌ها در ماه‌های محرم و صفر بهره‌مند شوند، باید به‌ گونه‌ای رفتار کنیم تا نمونه‌ای از یک عزادار واقعی باشیم و برنامه‌های مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی باید در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اثرگذار باشد.

فاطمیون با تاکید بر اینکه در عزاداری امام حسین (ع) نباید سبب سلب آسایش و آرامش دیگران شویم، گفت: بهترین شیوه عزاداری امام حسین (ع) الگوبرداری از عزاداری ائمه‌اطهار (ع) است.

وی در ادامه به نمونه‌هایی از عزاداری ائمه‌معصومین (ع) در ایام محرم اشاره کرد و افزود: ائمه‌معصوم (ع) به ‌ویژه امام سجاد (ع)، امام باقر(ع) و امام صادق (ع) در ایام محرم با برگزاری مجالس در غم شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و اصحاب ایشان به مرثیه‌سرایی پرداخته و در عزای آن بزرگواران اشک ماتم می‌ریختند.

فاطمیون تصریح کرد: امروزه مشاهده می‌شود که این روش عزاداری تا حدودی تغییر یافته و عزاداران به‌ جای اینکه در مساجد، حسینیه و تکایا به عزاداری بپردازند، در قالب‌ دسته‌های زنجیرزنی همراه با وسایل و ابزارآلات پر سر و صدا در خیابان‌ها به عزاداری می‌پردازند که این شیوه از جهاتی پسندیده نیست.

انتهای پیام/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول