اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد فردوس:

فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس گفت: باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود.

فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها نهادینه شود

علیرضا ایمانی‌دوم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

وی افزود: باید افتخار کنیم که فرهنگ باورهای دینی ما یعنی آیین مقدس اسلام مبتنی بر ارزش بینش، دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است و خداوند متعال نیز معجزه ابدی آخرین و محبوب‌ترین فرستاده خود را کتاب قرار داده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس این شهرستان را شهری فرهنگی دانست و تصریح کرد: به منظور حمایت از نویسندگان شهرستان فردوس نخستین موسسه انتشاراتی این شهرستان با نام نورآل محمد (ص) به مدیرمسئولی سهیلا یوسفی در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

ایمانی‌دوم با اشاره به اینکه موسسه انتشاراتی نور آل محمد (ص) از سال 88 در نوبت هیئت رسیدگی به صدور پروانه نشر کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، یادآور شد: این موسسه طی چند روز آینده به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی گفت: آغاز به کار موسسه نور آل محمد (ص) افق‌های روشنی پیش روی نویسندگان قرار می‌دهد تا با انتشار کتب خود از طریق این موسسه از حمایت‌های پس از چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند.

*افتتاح کتابخانه شخصی مرحوم انصاری در فردوس

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری زائران المهدی مسجد حجت‌ابن‌الحسن (ع) شهرستان فردوس به نام کتابخانه شخصی آقا شیخ محمد انصاری در هفته کتاب خبر داد.

ایمانی‌دوم گفت: در این کتابخانه بیش از 2 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف، کتاب‌های خطی و قدیمی و همچنین کتاب‌های اهدایی مقام معظم رهبری به آقا شیخ محمد انصاری موجود است.

وی افزود: نخستین نماز جمعه شهرستان فردوس در مسجد حجت‌ابن الحسن (ع) این شهرستان و به امامت مرحوم آقا شیخ محمد انصاری برگزار شد که این مسجد به عنوان کانون فعالیت‌های سیاسی و مذهبی در دوران انقلاب و محل تجمع روحانیان و مردم از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است.

انتهای پیام/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول