اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار برزک کاشان:

80 درصد گلاب کاشان در برزک تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار برزک کاشان برزک از تولید ‌80 درصد از گل محمدی کاشان در این منطقه خبر داد.

80 درصد گلاب کاشان در برزک تولید می‌شود

غلامرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این میزان گل محمدی می‌تواند علاوه بر تولید گلاب در صنایع اسانس نیز فعال شود.

وی افزود: برزک همچنین در زمینه‌های اکوتوریسم و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی به ویژه شاه‌توت و آلو یکی از مناطق مستعد کشور محسوب می‌شود، چنانکه در زمینه تولید شاه‌توت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از امکانات اقامتی و استراحتگاهی، توسعه صنعت گلاب‌گیری و فرآوری محصولات کشاورزی این منطقه برای سرمایه‌گذاران و منطقه برزک کاشان می‌تواند سودآور باشد.

بخشدار برزک کاشان، وجود فاصله برزک تا مرکز شهرستان کاشان و برابری قیمت زمین‌های ناحیه صنعتی برزک با نواحی صنعتی کاشان و سلفچگان در استان قم را یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال سرمایه‌گذاران از ناحیه صنعتی برزک عنوان کرد.

محمدی منطقه برزک را منطقه محرومی دانست و گفت: اعلام منطقه برزک به عنوان منطقه برخوردار توسط مسئولان  موجب شده تا معافیت‌های مالیاتی شامل برزک نشود و سرمایه‌گذاران نیز رغبتی به سرمایه‌گذاری در این منطقه نداشته باشند.

وی یادآور شد: پیگیری‌های صورت گرفته با شرکت شهرک‌های استان اصفهان، منجر به کاهش 50 درصدی قیمت زمین‌های ناحیه صنعتی برزک کاشان شد.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر فضا برای سرمایه‌گذاری در شهر برزک مساعد و بسترهای سرمایه‌گذاری در این منطقه برای سرمایه‌گذاران آماده است.

محمدی خاطرنشان کرد: مسئولان شهر برزک برای سرمایه‌گذاری در این منطقه از سرمایه‌گذاران استقبال و حمایت کرده و با ارائه امکانات و تسهیلات در واقع فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن می‌کنند و به معنای واقعی شبانه‌روز در خدمت این قشر تأثیرگذار هستند.

وی وسعت ناحیه صنعتی شهر برزک را حدود 50 هکتار اعلام کرد و ابراز داشت: تاکنون دو واحد صنعتی سنگ‌بری و بلوک‌زنی در این ناحیه مستقر شده که همچنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول