اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان خبر داد

ترویج فرهنگ انتظار با یک سبد گل‌محمدی در امامزاده‎های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از اولویت‎های ما در سال جدید ترویج فرهنگ انتظار با برنامه یک سبد گل‌محمدی در امامزاده‎های گلستان است.

ترویج فرهنگ انتظار با یک سبد گل‌محمدی در امامزاده‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع اعضای هیئت امنای امامزاده‌های استان اظهار داشت: بنا داریم تا آخرین پنجشنبه هر ماه در کنار قبور شهدا و امامزادگان به ترویج فرهنگ انتظار بپردازیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آثار هنری در حوزه تجسمی و خوشنویسی متناسب با این ماموریت از دیگر برنامه‎هایی است که در سال جدید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان پیگیری می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه به تناسب فضاهای امامزادگان برنامه‎های فرهنگی را برگزار خواهیم کرد بیان داشت: برنامه‎های عصر شعر و نیایش و کاروان نور از جمله فعالیت‎هایی است که در ماه مبارک رمضان در امامزاده‎های سراسر استان به اجرا درمی‎آیند.

منتظری خاطر نشان کرد: برای اینکه بقاع متبرکه به فرموده مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل شوند باید جاذبه اماکن متبرکه متناسب با شیوه‎های مختلف افزایش یابند تا مردم به این فضاها انس پیدا کرده و حضوری پررنگ‎تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه‎ها باید متناسب با شأن و کرامت فضاهای متبرکه پیش‎بینی شوند تا ضمن جاذبه، عنصر معنویت را نیز در خودشان تقویت و افزایش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ما باید به این باور برسیم هر چه در فضای معنوی تنفس و حضور پیدا کنیم در شاکله شخصیتی و تقویت بعد معنوی ما بسیار تاثیرگذار است.

 

منتظری یادآور شد: در روایات توصیه شده به دیدار علما بروید چرا که معنویت حاکم بر فضا، می‎تواند انسان را بهره‎مند سازد چه بسا اینکه امامزادگان در جایگاه ویژه‎ای قرار دارند و اهمیت موضوع بر همگان مشهود و مبرهن است.

وی متذکر شد: باید به این باور برسیم که سراسر فقر و نیاز هستیم و برای تقویت بعد معنوی باید به واسطه‎های فیض متوسل و متمسک شویم و پیروی از منش و شیوه امامان معصوم (ع) باید در رفتار و کردارمان ظهور و بروز پیدا کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول