اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه خبر داد

فروش نخستین اسانس گل محمدی فیروزکوه در بازار تهران + قیمت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از فروش نخستین اسانس گل‌محمدی فیروزکوه در بازار تهران خبر داد و قیمت این فرآورده را نیز به فارس اعلام کرد.

فروش نخستین اسانس گل محمدی فیروزکوه در بازار تهران + قیمت

روح‏الله درویش‏خضری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نخستین تولید اسانس گل‌محمدی از شهرستان فیروزکوه وارد بازار تهران شد و به قیمت کیلویی، 15 میلیون تومان به فروش رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: با حضور 70 نفر از بهره‏‏برداران بخش کشاورزی در منطقه ارجمند، به صورت آزمایشی شرکت کشت و صنعت باریجه که اسانس‏گیری گل‌محمدی را انجام می‏دهد، آغاز به کار کرد.

درویش‏خضری اضافه کرد: این واحد تولیدی در هفته جهاد کشاورزی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: با امضای تفاهم‏نامه‏ای بین مدیریت شرکت کشت و صنعت باریجه با کشاورزان منطقه، این شرکت با در اختیار قراردادن نهال گل‌محمدی به کشاورزان و ارائه مباحث فنی و توافق در فروش محصولات، با آنان همکاری می‏کند.

درویش‏خضری در ادامه از تشکیل کارگاه آموزشی به منظور آشنایی بهره‏برداران بخش کشاورزی با نحوه کشت گل‌محمدی در اراضی دیم و آبی فیروزکوه خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از ارائه تسهیلاتی در قالب طرح توسعه کشاورزی به کشاورزانی که اراضی یک هکتار به بالای خود را زیر کشت گل‌محمدی برده‏اند، با نرخ کارمزد هفت درصد خبر داد. 

درویش‏خضری خاطرنشان کرد: طبق آخرین برآورد در اراضی دیم، در هر هکتار دو تن و در اراضی آبی به طور متوسط سه تا 3.5 تن تولید گل‌محمدی در فیروزکوه انجام می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در سال جاری به نرخ روز هر کیلوگرم گل‌محمدی از کشاورزان منطقه، 3 هزار تومان خریداری می‏شود.

درویش‏خضری ادامه داد: در راستای ترویج کشت گل‌محمدی، خوشبختانه طبق آخرین برآورد تا پایان سال گذشته به اراضی کشت گل‌محمدی در این شهرستان افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه تعداد نهال‏های گل‌محمدی را که در سال گذشته به شهرستان فیروزکوه وارد شده است، 280 هزار اصله نهال اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول