اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد

کاشت آزمایشی گل محمدی در بهشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کاشت و پرورش آزمایشی گل محمدی در منطقه «عشرستاق» این شهرستان خبر داد.

کاشت آزمایشی گل محمدی در بهشهر

غلامرضا قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: منطقه عشرستاق یکی از مناطق خوش آب و هوای هزارجریب است که می‌توان با کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان دارویی و خوراکی به ایجاد اشتغال و درآمدزایی این منطقه محروم کمک کرد.

وی تصریح کرد: امسال به طور آزمایشی کاشت گل محمدی در پنج هکتار از اراضی روستای« لمرد» این منطقه از توابع بخش یانه‌سر انجام شده و در صورت برداشت محصول خوب و استاندارد، پرورش آن در سطوح بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود، سال زراعی ۹۰ را سال خوبی ندانست و دلیل آن را خشکسالی‌های نیمه نخست و آبگرفتگی‌های نیمه دوم سال زراعی گذشته عنوان کرد.

قنبری با یادآوری خسارت‌های بخش کشاورزی سال ۹۰ و اینکه تنها شالیکاران بهشهری ۱۵ میلیارد تومان به ‌خاطر خشکسالی ضرر کردند، اذعان داشت: پیگیری‌های زیادی با مسئولان استانی داشتیم و امیدواریم امسال با توجه با تجربیات سال گذشته شاهد کم‌آبی و پرآبی اراضی کشاورزی نباشیم.

وی در پایان متذکر شد: ۷۲ نوع محصول کشاورزی در شهرستان بهشهر کشت و تولید می‌شود که بهره‌برداران این بخش سهم بزرگی در تولیدات کشاورزی استان دارند به‌ طوری که سال گذشته دو کشاورز بهشهری در لیست پنج نمونه استانی راه یافته به مرحله کشوری قرار داشتند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول