اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال

نو‌ش‌آباد از گل‌های محمدی عطرآگین شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح کشت گل محمدی در نوش‌آباد گفت: مزارع کویری نوش‌آباد برای دومین سال از شکوفه گل‌های محمدی عطرآگین شد.

نو‌ش‌آباد از گل‌های محمدی عطرآگین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود ساجدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمان برداشت، کیفیت محصول و سازگاری آب و هوایی می‌تواند عاملی برای توسعه کشت گل محمدی به عنوان کشت جایگزین در این شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بعد از اجرای آزمایشی در سال گذشته و مشاوره با کارشناسان، امسال نیز دو جریب از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت گل محمدی اختصاص داده ضمن اینکه برخی دیگر از کشاورزان نیز از کشت و تولید گل استقبال کرده‌اند.

این کارآفرین نوش‌آباد بیان داشت: گل محمدی از سال دوم شروع به گل‌دهی می‌کند و بیشترین محصول را در سال‌های سوم و چهارم دارد ولی در سال گذشته از مساحت 500 مترمربع زمین بیش از 40 کیلوگرم گل برداشت شد که برآیند خوبی است.

ساجدی با اشاره به عنصر زمان در برداشت گل گفت: زمان برداشت گل در گلستان‌های کاشان نیمه دوم اردیبهشت است، ولی در مناطق کویری به اول اردیبهشت منتقل می‌شود که کیفیت عطر و اسانس گل را حفظ می‌کند.

به گفته وی، نوش‌آباد در انتهای دره‌ای واقع شده که انتهای مسیر سیلاب‌ کوهستان‌های کاشان است و در طی سالیان گذشته انباشت آبرفت سیلاب‌ها، بستر مناسبی برای پرورش گل در این شهر به وجود آورده است.

این کارآفرین نوش‌آباد با اشاره به کم‌آبی مناطق کویری ابراز داشت: این گیاه نسبت به کم‌آبی مقاوم است و اکثر شرایط آب و هوایی را به خوبی تحمل می‌کند، ولی اصولاً مناطق باز و آفتاب‌گیر را ترجیح می‌دهد.

مجری طرح کشت گل محمدی در نوش‌آباد اذعان داشت: وجود خاک‌های حاصلخیز شنی - رسی دارای بافت نسبتاً خشک است که هوا را به خوبی از خود عبور داده و  همچنین دارای مقادیری مواد آلی پوسیده بوده که بهترین محیط رشد برای گل محمدی است و مزارع نوش‌آباد، دارای چنین ویژگی است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول