اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

45 هزار اصله نهال گل ‏محمدی در دماوند غرس می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: اردیبهشت امسال 45 هزار اصله نهال گل ‏محمدی در منطقه "گندک" شهرستان دماوند غرس می‏شود.

45 هزار اصله نهال گل ‏محمدی در دماوند غرس می‏شود

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس برنامه‏های برآورد شده، 3 هزار هکتار از اراضی برای طرح توسعه بخش‏های مختلف در پایان سال 90 و ابتدای سال 91 برنامه‏ریزی شده است.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی تولید گل و گیاه دماوند با حضور 130 عضو در زمینی به مساحت 80 هکتار برای احداث باغ در اراضی شیب‏دار به صورت دیم با اولویت کشت گل‏محمدی و بادام در مرحله آماده‏سازی زمین است.

خلیلی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی و در گام نخست، 80 هکتار در مرحله آماده‌سازی ‏زمین قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: امیدواریم که در نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال بتوان بالغ بر 45 هزار اصله نهال گل‏محمدی را در منطقه "گندک" کشت کرد.

خلیلی با اشاره به دیگر مزایای اجرای این طرح گفت: محل جمع‏آوری زباله‏ها در منطقه گندک موجبات بروز ظاهری نامناسب در آن منطقه را فراهم آورده بود که با اجرای این طرح از گسترش بی‏رویه زباله جلوگیری به عمل می‏آید.

وی ادامه داد: شهرداری‏ها باید در مسیری حرکت کنند تا جایگاهی برای بازیافت زباله برای تغذیه باغات، اصلاح خاک و ... تعریف شود تا این مهم کمکی برای پروژه‏های اجرایی باشد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول