اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

پایان برداشت گل محمدی در جهرم

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی جهرم از پایان برداشت گل محمدی از 10 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

پایان برداشت گل محمدی در جهرم

جلال بهجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به پایان برداشت گل محمدی از سطح 10 هکتار از باغات بخش سیمکاناین شهرستان اظهار داشت: از این مقدار سطح زیر کاشت چهار هکتار به صورت آبی و بقیه به صورت دیم است که بیش از 100 تن گل محمدی از آن تولید شده است و محصول تولیدی برای گلاب‌گیری به شهرستان میمند صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی این منطقه، توسعه کاشت گل محمدی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با حمایت از باغداران بتوانیم تولید این محصول را افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم همچنین با اشاره به فصل برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان ابراز داشت: بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان جهرم به کشت جو اختصاص یافته که کار برداشت محصول آن از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون در بیش از 300 هکتار از اراضی، کار برداشت آن به پایان رسیده است .

وی بیان داشت: با توجه به نیاز آبی کم محصول جو و مقاومت آن به شوری، کشت این محصول در حال افزایش است.

بهجو رقم جو کشت شده در جهرم را رقم‌های کارون در کویر، محلی و ... دانست که کار برداشت آن توسط 10 کمباین در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بیش از 20 هکتار از باغات شهرستان جهرم به کاشت درخت ازگیل اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: هر ساله از اوایل اردیبهشت ماه کار برداشت این محصول آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه محصول ازگیل در شهرستان جهرم زود به بازار می‌رسد و از قیمت مناسبی برخوردار است به همین علت کشت آن درسطح این شهرستان در حال توسعه بوده و بخش خفر بیشترین سطح کاشت را دارد.

بهجو در ادامه بازار عمده فروش این محصول را شهرستان‌های همجوار به‌ویژه شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول