اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه گلاب‌گیران میمند:

گل‌های محمدی میمند به کاشان فرستاده می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه گلاب‌گیران شهر میمند با بیان اینکه گل‌های محمدی این شهر به کاشان فرستاده می‌شوند، گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهر میمند از‌ 100 هزار هکتار به 700 هکتار کاهش یافته است.

گل‌های محمدی میمند به کاشان فرستاده می‌شوند

محمد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سال‌های گذشته حدود 60 درصد گلاب میمند به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای صادر می‌شد، که این میزان به 10 تا 15 درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: موقوفه بودن اراضی میمند و همکاری نکردن مسئولان برای رفع این مشکل عامل مهم در کاهش صدور عرقیات و گلاب به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری از چند روز گذشته در میمند آغاز شده است، گفت: به دلیل صادر‌نشدن گلاب در سال گذشته، بسیاری از مخازن و انبار کارگاه‌های گلاب‌گیری انباشته از این مایه شده که مشکل فراوانی را برای صادرکنندگان فراهم کرده است.

رئیس اتحادیه گلاب‌گیران میمند تصریح کرد:  شهر میمند دارای هفت کارخانه صنعتی گلاب‌گیری است که از این تعداد چهار کارخانه به طور فعال و یک کارخانه دیگر نیمه فعال، گلاب و عرقیات را صادر می‌کنند.

رئیسی بیان داشت: حدود 80 درصد از مواد اولیه تولید عرقیات، گیاهان دارویی، گل محمدی، نسترن و بیدمشک کشور در میمند فارس تامین شده که به دلیل نداشتن کارخانه با برند معروف، گل‌های محمدی این شهر به کاشان صادر و پس از تبدیل به گلاب به بازارهای هدف عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها 60 درصد گلاب این شهر صادر می‌شود، گفت: با توسعه امکانات در این شهر نه تنها شاهد افزایش و توسعه گردشگری بوده، بلکه شاهد افزایش صادرات و ارزش افزوده برای استان فارس می‌شویم.

رئیس اتحادیه گلاب‌گیران میمند خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با تمام مشکل‌های پیش آمده، جشنواره گل و گلاب در میمند برگزار شد، اما اگر مسئولان حمایت نکنند، در سال آینده قادر به برگزاری این جشنواره نخواهیم بود.

رئیسی تصریح کرد: میمند با داشتن جاذبه‌های گردشگری شاهد ورود بازدیدکنندگان فراوانی به این شهر است اما به دلیل مناسب نبودن امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، قادر به پذیرایی مطلوب از تمام میهمانان نیستیم.

وی اضافه کرد: میمند به عنوان گلخانه فارس باید مورد توجه و حمایت مسئولان این استان قرار گیرد و نباید ظرفیت‌های این منطقه به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول