اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

جشنواره گل محمدی در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان از برگزاری جشنواره گل محمدی در کاشان در سال جاری خبر داد.

جشنواره گل محمدی در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان علیرضا جوادی عصر امروز در نخستین نشست هماهنگی برگزاری جشنواره گل محمدی در قمصر کاشان، برگزاری جشنواره گل محمدی در راستای افزایش تولید ملی دانست و اظهار داشت: برگزاری این جشنواره اقدامی در راستای تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی جایگاه شهرستان کاشان را در تولید گل محمدی، گلاب و دیگر عرقیجات گیاهی در سطح کشور جایگاهی ممتاز خواند و افزود: مراسم گلاب‌گیری در این شهرستان ضمن جذب میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این منطقه و رونق اشتغال، برای فعالان این بخش در شهرستان کاشان سود قابل توجهی را نیز به همراه دارد.

به گفته وی برگزاری جشنواره گل محمدی، برای رونق تولید ملی و حمایت همه‌جانبه از فعالان کار و سرمایه در این بخش یعنی گلکار و گلاب‌گیر این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جوادی  همچنین علمی شدن و مشارکت مراکز دانشگاهی در برپایی باشکوه آیین سنتی گلاب‌گیری را لازمه تحقق اهداف این جشنواره دانست و بیان کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند ارتقای کمی و کیفی محصولات تولید شده، افزایش میزان صادرات و خارج کردن تولیدکنندگان خارجی از عرصه رقابت در بازارهای جهانی را به همراه داشته باشد.

فرماندار کاشان آیین سنتی گلاب‌گیری، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی، معرفی شهرستان کاشان و تاریخ و قدمت گلاب‌گیری در منطقه را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد و بر نقش مهم اطلاع‌رسانی در این زمینه تأکید کرد.

در این نشست مسئولیت تشکیل ستاد جشنواره گل محمدی به بخشداری قمصر واگذار شد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول