اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان:

جشنواره گل محمدی لاله‌زار رشد چشمگیری دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشنواره گل محمدی لاله‌زار رشد چشمگیری دارد و در صورت همکاری مسئولان محلی از سال آینده در 2 روز متوالی برگزار می‌شود.

جشنواره گل محمدی لاله‌زار رشد چشمگیری دارد

هادی ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی در لاله‌زار اظهار داشت: با توجه به استقبال گردشگران و همچنین معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه، جشنواره گل محمدی لاله‌زار از سال آینده در دو روز متوالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که هر ساله به تعداد بازدیدکنندگان جشنواره گل محمدی افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: بومی بودن و تنوع برنامه‌ها موجب افزایش حضور گردشگران در جشنواره شده است.

ایرانمنش هدف از اجرای ویژه ‌برنامه‌‌هایی نظیر جنگ شادی، راه‌‌اندازی بازارچه عرضه محصولات دامی و کشاورزی، بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی، کوچ و عروسی نمادین عشایر، برپایی سیاه‌‌ چادر، اجرای بازی‌های محلی، مسابقات ورزشی و آیین خاص گلاب‌‌گیری در این جشنواره را معرفی آداب و رسوم مردم منطقه اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری پنج جشنواره گل محمدی در سال‌‌های گذشته ابراز داشت: هر سال با افزایش امکانات و توسعه زیرساخت‌ها، سعی در اجرای بهتر این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته می‌شود.

سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: آسفالت راه دسترسی به سایت گردشگری لاله‌‌زار، ساخت پارکینگ، تأمین آب بهداشتی، برق‌‌کشی، ایجاد سرویس‌‌های بهداشتی، راه‌‌اندازی غرفه‌های ثابت صنایع دستی، عرضه محصولات کشاورزی و ساخت کمپ‌های اقامتی برای گردشگران از اقداماتی است که در سال‌‌های گذشته در این منطقه انجام شده است.

ایرانمنش با اشاره به حضور مسئولان استانی و محلی در جشنواره یک ‌روزه گل محمدی لاله‌‌زار گفت: همچنین 30 غرفه عرضه محصولات صنایع دستی، دامی و کشاورزی در جشنوراه گل محمدی بر پا شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول