اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق ‌جهاد کشاورزی کوهبنان‌ خبر داد

توسعه کشت زعفران و گل محمدی در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس سابق ‌جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: کشت و تولید زعفران و گل محمدی در شهرستان کوهبنان توسعه یافته است.

توسعه کشت زعفران و گل محمدی در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمد امیری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مسئول جهاد کشاورزی کوهبنان اظهار داشت: احداث 14 باب ‌استخر سیمانی، 20  کیلومتر کانال سیمانی‌، لایروبی 75 رشته قنات، تهیه و توزیع یک هزار تن کود شیمیایی، مکانیزه کردن پرونده‌های اراضی و واگذاری GPS  طی مدت فعالیت من انجام پذیرفته است.

وی افزود: تحویل دائم مجتمع گلخانه‌ها و طراحی لوله‌گذاری آنها، تحویل دائم سد گیتری و ساختمان نگهبانی، تجهیز ساختمان اداری و اتوماسیون و آبیاری تحت فشار 120 هکتار اراضی از دیگر کارهای انجام شده در این مدت است.  

امیری اذعان داشت: توسعه کشت و تولید زعفران و گل محمدی در این شهرستان انجام پذیرفته ‌که با انجام فعالیت کارشناسی شده حدود‌ یک تا دو هکتار اراضی موجود در ده سالار با سیستم تحت فشارآبیاری می‌شوند.

وی ابراز داشت: همچنین برای پرورش کبک، بلدرچین، مرغ گوشتی و ... کارهای زیادی انجام شده که همه آنها در حال افزایش است. 

امیری تصریح کرد: تولید و پرورش قارچ و توسعه ‌ماهی‌های گرمابی و سردابی نیز روند خوبی را در این شهرستان دارد.

مشاور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران محل قدرت و حکومت نیست، بلکه محل مسئولیت و خدمت به مردم است و هر شخصی برای مدتی در جایگاهی وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرد.

حجت‌السلام ‌علی امیری ابراز داشت: برای کار در این نظام مقدس مقدماتی لازم است که مهم‌ترین آنها اخلاص است و ما هر اندازه اخلاصمان بیشتر باشد، موفقیتمان نیز بیشتر است و از نظر روحی و روانی شادتر هستیم. 

وی بیان داشت: با رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) و با تلاش مردم این انقلاب به پیروزی رسید و اکنون که مقام معظم رهبری سال‌جاری را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ‌ایرانی نامگذاری کرده‌اند، وظیفه ‌ما را سنگین‌تر می‌کند.

امیری اذعان داشت: اکنون ما در موقعیتی هستیم که چشم تمام مردم عدالت‌خواه به ماست و دشمنان هم می‌خواهند ما را از حرکت اصلی ‌باز دارند، اما خودشان هم خوب می‌دانند که نمی‌توانند.

وی تصریح کرد: ما باید در بخش کشاورزی حرف اول را در جهان بزنیم و به استقلال کشورمان توجه داشته باشیم و از نظر تأمین مواد غذایی روی پای خودمان بایستیم.

امیری ‌بیان داشت: با توجه به اینکه استان کرمان با کمبود بارندگی مواجه است، باید با فعالیت‌های کارشناسی شده در هر منطقه محصول مناسب آن را کشت کنیم و موجب جلب اعتماد کشاورزان شویم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول