اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

طرح آموزشی «مطلع مهر» در خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز خانواده طرح مطلع مهر در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

طرح آموزشی «مطلع مهر» در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه‌اطلاع‌رسانی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، معصومه‌السادات جلیلی حسینی، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح آموزشی مطلع مهر نیز تحکیم، تقویت و تعالی نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی برای دستیابی به جامعه‌ای پایدار، فعال و پویا است.

وی ادامه داد: طرح آموزشی مطلع مهر با همکاری امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سه گروه پزشکی، روانشناسی و احکام از طریق ویدیو کنفرانس آغاز شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح ملی نخست 100 نفر از اساتید در گروه‌های پزشکی، روان‌شناسی و احکام به صورت سراسری و از طریق ویدیو کنفرانس در سرفصل‌های مختلف دوره‌های آموزشی لازم را سپری می‌کنند تا به عنوان مدرس در استان فعالیت کنند.

جلیلی حسینی افزود: پس از اتمام آموزش زوج‌های جوان شاغل در مراکز دولتی نیز آموزش به عموم زوج‌ها که در پنج سال نخست زندگی مشترک هستند، ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: روابط سالم زناشویی، مسائل جنسی و روابط زوجین، احکام فقهی و تکلیفی زوجین، حقوق زوج و زوجه بر یکدیگر و زندگی از نگاه اسلام از موضوعات قابل ارائه در طرح ملی مطلع مهر است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از مراجعه‌ها به دادگاه‌های خانواده در ارتباط با بحث طلاق است، اظهار کرد: این در حالی است که بخش عمده‌ای از این مراجعه‌کنندگان را افراد شاغل و تحصیل کرده تشکیل می‌دهند.

جلیلی حسینی با اشاره به اینکه با توجه به نرخ بالای طلاق در کشور این طرح در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل این آسیب اجتماعی توسط مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دفاتر امور بانوان استانداری‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام روانشناسی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول