اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

تبیین صحیح جایگاه واقعی امام رضا ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی برگزاری جشنواره رضوی را فرصت مناسبی دانست تا از طریق آن بتوان به تبیین جایگاه واقعی امام رضا(ع) و ائمه اطهار پرداخت.

تبیین صحیح جایگاه واقعی امام رضا ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، معصومه‌السادات جلیلی‌حسینی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره شخصیت و تفکر امام رضا(ع) و شاخص‌های والای انسانی و معرفتی ایشان به جامعه معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: اگر معارف و آموزه‌های دینی در زندگی انسان‌ها جاری شود دیگر اثری از ناهنجاری‌ها در جامعه وجود ندارد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «کارها را باهنر ماندگار کنید»، تأکید کرد: اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر می‌توانند در این راستا مؤثر واقع شوند.
جلیلی‌حسینی پیرامون میزان تأثیرگذاری این جشنواره افزود: تأثیر مهم این جشنواره این است که میراثی ارزشمند از میزان علاقه و ارادت مردم و جامعه هنرمندان و اندیشمندان به ائمه برای نسل‌های آتی برجای می‌ماند.
وی ادامه داد: در این جشنواره میزان عظمت ولایت‌مداری مردم ایران زمین به مهمانان شرکت‌کننده به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود:  امام رضا (ع) پایه دین و چشمه زلال معرفت بود که بعد از شهادت پدر بزرگوارش، امامت را به عهده گرفت و در مسیر بارور ساختن فرهنگ غنی اسلام کوشید.
جلیلی‌حسینی پیرامون شخصیت عملى، علمى، اخلاقى و اجتماعى امام رضا(ع) گفت: مدت زندگى ایشان، در منظر همگان شکل گرفته و فهم و ادراک آن نیاز به پیش زمینه‌هاى اعتقادى و مذهبى خاص ندارد، بلکه هر بیننده فهیم و داراى شعور و انصاف مى‏تواند، ارزش‌ها و امتیازهاى آنان را دریابد و بشناسد.
وی بابیان اینکه شخصیت معنوى و الهى امام رضا(ع) ریشه در عنایت ویژه خداوند نسبت به ایشان دارد، گفت: شناخت این بعد از شخصیت اهل بیت(ع) نیاز به معرفت‌هاى پیشین دارد؛ یعنى نخست باید به رسالت پیامبر(ص) ایمان داشت و براساس رهنمودهاى آن حضرت، ولایت عترت را پذیرفت و براى شناخت جایگاه عترت به روایات و راویان معتبر اعتماد کرد و کوتاه سخن اینکه بینش‌هاى مذهبى مختلف، مى‏تواند مانع شناخت این بعد از شخصیت اهل‏ بیت(ع) باشد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی پیرامون شخصیت معنوی امام رضا(ع) گفت: بررسی هر یک از ابعاد معنوی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت علی بن موسی، اهمیت خاص خود را دارا است و چه بسا گروهی شیفته جنبه علمی و مناظرات و مباحثات آن حضرت باشند و در شناختن و نمایاندن چهره علمی آن امام، اهتمام فزونتری داشته باشند، ولی توجه به این حقیقت که علم، اخلاق و شخصیت اجتماعی و سیاسی امامان، تحت تأثیر شخصیت معنوی و عبادی ایشان قرار داشته است و آنان هر کمالی را از این رهگذر کسب کرده‌اند و خدامحوری، منش و کنش آنان به ایشان عزت و امتیاز بخشیده است، این باور را تقویت می‌کند که بررسی این جنبه از زندگی امام شایسته تقدم و توجه فزونتر است.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی نیز گفت: مهم‌ترین دستاورد برگزاری جشنواره رضوی در کشور ولایت‌پذیری است.
ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اطمینان و اعتماد مردم به رسانه‌های متعدد، اظهار داشت: رسانه‌ها توانسته‌اند نقش بی‌بدیلی در احیای کرامت انسانی که هدف انبیاء و اولیاء بوده در طول تاریخ ایفا کنند.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمتی ارزشمند است که همراه با توحید، نبوت، امامت و ولایت باشد، تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در معرفی این جشنواره‌ها نقشی است که یک گوینده در شعاع بسیار گسترده‌ای می‌تواند در معرفی ولایت و امامت داشته باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند در آموزه‌های اسلامی تأثیر بسیاری داشته باشد، گفت: وجود حرم این معصومین محلی برای به کمال رسیدن و رشد یافتن انسان‌ها خواهد بود و آنچه در آموزه‌های اسلامی است تأکید بر ارتباط دائم با ذات لایزال الهی و ذات مقدسه معصومین و فرزندان طاهرین آنها است.
نوفرستی برگزاری جشنواره رضوی را فرصت بسیار مغتنم برای ارائه میزان ارادت مشتاقان ائمه به آنها دانست که اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفته باید با برنامه‌ریزی اساسی و هماهنگ جبران شود.
مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به برکات برگزاری این جشنواره افزود: برگزاری این جشنواره برکات فردی، احتماعی و منطقه‌ای زیادی دارد که البته آثار منطقه‌ای و فردی آن با توجه به میزان ارادت بسیار بالای مردم به امام رضا(ع) در نهایت اوج کمال خود است.
نوفرستی افزود: امام رضا را نباید به یک استان خاص اختصاص دهیم زیرا این یکی از آسیب‌ها است و با توجه به اینکه همه مردم به ویژه غیر مسلمانان ارادت ویژه به امام رضا(ع) دارند پیشنهاد می‌شود هر سال این جشنواره با تمام قدرت و توان بیشتر برگزار شود و اگر سالی به دو نوبت این جشنواره به صورت گسترده برگزار شود بیشتر می‌توانیم از سخاوت امام رضا(ع) برخوردار شویم.
وی تاکید کرد: هنرمند همیشه معتقد است و وقتی پای مقدسات به میان می‌آید و بنا است برای دین و فرهنگ و خود کاری را انجام دهد قطعا حساسیت و دقت بیشتری را به کار خواهد برد به طوری که برگزاری این جشنواره موجب خلق آثار بسیار فاخری در بخش‌های هنر نقاشی خط  می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول