اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 33 کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از فعالیت 33 کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی خبر داد.

فعالیت 33 کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معصومه‌ سادات جلیلی حسینی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی از رشد قابل توجه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی استان در سال 90 خبر داد و اظهار داشت:‌ تا قبل از سال جاری 23 کانون در استان فعال بودند که این تعداد در سال 90 به 33 کانون افزایش یافته است.
وی از اجرای طرح تحرک در استان در سال 90 خبر داد و افزود: در غالب این طرح برنامه‌های مشترکی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه انجام شده است که با تعامل دستگاه‌های اجرایی استان تا کنون نتایج خوبی نیز در استان حاصل شده است.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از کسب رتبه برتر استان در اجرای طرح تحرک در هشت ماه نخست سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: استان ما در اجرای این طرح جزو دو استان برتر کشور است.
جلیلی حسینی به مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تحرک در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تثبیت ارزش‌های اسلامی، ساماندهی اجتماعی زنان، انجام فعالیت‌های اقتصادی مناسب و ارتقای سلامت جسمانی زنان با رویکرد فرهنگ‌سازی از جمله این اهداف است.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی زنان دفتر امور بانوان نهاد ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای با صندوق مهر امام رضا (ع) امضا کرده است که ما در این راستا تعاونی‌های بانوان را برای اخذ وام به این صندوق معرفی کرده‌ایم.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد:‌ همچنین در بخش مشاغل خانگی نیز برخی افراد از دفتر امور بانوان برای ایجاد این مشاغل و اخذ وام معرفی شده‌اند.
جلیلی حسینی گسترش فعالیت‌های ورزشی بانوان و توسعه مشارکت سیاسی این قشر مهم از جامعه را از دیگر اهداف اجرای طرح تحرک در سطح کشور عنوان کرد.
وی از حمایت و توجه ویِژه دولت نهم و دهم به امور بانوان خبر داد و افزود: ما در این دولت شاهد معرفی یک وزیر زن بودیم که این کار در راستای استفاده بهینه از توانمندی‌های بانوان صورت گرفته است و جای تقدیر دارد.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی رحمت شاخه کارگری در سطح کارخانجات استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین طرح ملی توانمندسازی دختران روستایی نیز در استان در حال اجراست.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول