اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی 80 درصد برای رویارویی با بلایای طبیعی آمادگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر استان از بعد تجهیزات و منابع انسانی تا 80 درصد برای رویارویی با بلایای طبیعی آمادگی دارد.

خراسان جنوبی 80 درصد برای رویارویی با بلایای طبیعی آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی آخوندی ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: امید است این میزان تا پایان برنامه پنجم به 100 درصد برسد.

وی افزود: طی هشت سال گذشته اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان با یک‌هزار و 717 پروژه در بخش‌های مختلف مدیریت بحران، پیشگیری، مقابله و بازسازی هزینه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 70 درصد بلایای مرتبط با مدیریت بحران خراسان جنوبی، اقلیمی هستند، گفت: این بلایا قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

آخوندی مهم‌ترین شیوه برای پیش‌بینی و پیشگیری را ارائه برنامه‌های آموزشی در دو سطح عمومی و اختصاصی عنوان کرد و ادامه داد: در سطح عمومی باید دانش و تجربیات خود را به شهروندان منتقل کنیم تا در زمان مواجهه با حوادث، به کمک مسئولان بشتابند و حتی گاهی در برخی موارد زودتر از مسئولان وارد عمل شوند.

*افتتاح ایستگاه لرزه‌نگاری بین‌المللی باند پهن در بصیران

وی از افتتاح ایستگاه لرزه‌نگاری بین‌المللی باند پهن در بصیران در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد و یادآور شد: این ایستگاه در دو سال گذشته در قاین افتتاح و در حال حاضر در بصیران نهبندان احداث شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیر‌مترقبه استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 20 مهرماه روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی است، ادامه داد: خراسان جنوبی جزو استان‌های پر خطر کشور است.

آخوندی با بیان اینکه سالانه در خراسان جنوبی 400 تا یک‌هزار خرده لرزه رخ می‌دهد، تصریح کرد: خطر زیادی استان ما را از لحاظ زلزله‌خیزی تهدید می‌کند.

وی از وجود 30 هزار واحد مسکونی شهری و 30 هزار واحد مسکونی روستایی غیر‌مقاوم در سطح استان خبر داد و یادآور شد: زمینه مشارکت دولت برای کمک به مقاوم‌سازی در مناطق شهری و روستایی فراهم است.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری خراسان جنوبی به شیوع بیماری‌های واگیردار دامی اشاره کرد و افزود: در همین راستا هشت کشتارگاه استان به اتاق پیش‌سرد تجهیز شده‌اند که برای هر کدام 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

آخوندی از اجرای سه طرح مهم دوام، محب و توسن در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: طرح دوام طرح داوطلب واکنش اضطراری محلات با محوریت شهرداری‌ها، طرح محب طرح مشاوره و حمایت روانی در بلایا با محوریت بهزیستی و طرح توسن طرح تیم‌های واکنش سریع نجات در روستاها با محوریت هلال احمر است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول