اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی:

نماز نمودار کامل توحید و یگانه‌پرستی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: نماز نمودار کامل توحید و یگانه‌پرستی است که با تسبیح ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می‌شود. :

نماز نمودار کامل توحید و یگانه‌پرستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، معصومه‌السادات جلیلی حسینی در نخستین همایش «نماز، روح عبادت‌» با بیان اینکه نماز نمودار کامل توحید و یگانه‌پرستی است، اظهار کرد: نماز با تسبیح و تنزیه ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید "نماز ستون دین است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر قبول نشود عبادت‌های دیگر هم مقبول نیست".

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر کسی در شبانه‌روز پنج مرتبه در نهر آبی شست‌وشو کند چرک در بدنش نمی‌ماند، ادامه داد: نمازهای پنج‌گانه نیز انسان را از گناهان پاک می‌کند و سبب آرامش روحی و جسمی در انسان می‌شود.

جلیلی حسینی افزود: خداوند در آیات چهار و پنج سوره ماعون می‌گوید پس واى بر نمازگزارانى که از نمازشان غافلند و انسان باید نماز را با خضوع و خشوع ادا و در موقع خواندن نماز متوجه باشد که با چه کسی سخن می‌گوید و رکوع و سجود و سایر اعمالش را به طور صحیح انجام دهد تا از نتایج عالیه نماز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه نماز انسان را از کارهای زشت و ناپسند باز می‌دارد، افزود: آداب نماز به گونه‌ای است که اگر نمازگزار آن را رعایت کند هیچ گاه گناه و مرتکب اعمال زشت نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در این همایش 650 نفر دعوت شده‌اند و اعضای شورای اقامه نماز استانداری، فرمانداری و رابطان دانشگاه‌ها نیز حضور دارند.

جلیلی حسینی گفت: امید است خروجی این همایش بسیار خوب باشد و اعضای شرکت‌کننده به عنوان یک سفیر در ترویج فرهنگ نماز فعالیت کنند.

*مزایای انس با نماز باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

وی اظهار کرد: مزایای انس با نماز باید در بین مردم به ویژه نسل جدید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی‌ با اشاره به اینکه باید ترویج فرهنگ نماز در دستگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نشر فرهنگ نماز نیازمند عزم همگانی از سوی مردم و مسئولان است.

جلیلی حسینی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین رابطان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز ضروری است.

وی از عدم حضور برخی مسئولان دعوت شده به این همایش و سمینار انتقاد کرد و افزود: این امر برای دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی یک آسیب بوده و باید بیش از این به نماز و ترویج فرهنگ نماز اهمیت داده شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: نماز از برترین و بهترین عبادات در دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول