اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

هنوز زنان در جایگاه اصلی‌ اجتماعی‌اشان قرار نگرفته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش‌های زیادی که در حوزه زنان و خانواده انجام شده ولی هنوز در جایگاهی که باید قرار داشته‌ باشیم قرار نداریم.

هنوز زنان در جایگاه اصلی‌ اجتماعی‌اشان قرار نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، معصومه‌سادات جلیلی حسینی ظهر امروز در سومین نشست رابطان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی باید در همه زمینه‌ها توانمند باشند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های زیادی که در حوزه زنان و خانواده انجام شده ولی هنوز در جایگاهی که باید قرار داشته‌ باشیم قرار نداریم و برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند انجام فعالیت‌های بیشتری در این ارتباط هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب تصریح کرد: داشتن حجاب سبب امنیت حضور زن مسلمان در اجتماع می‌شود و یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده است.

جلیلی حسینی با اشاره به آغاز طرح تحرک از دو سال گذشته یادآور شد: استان خراسان جنوبی در سال 89 رتبه دوم و در سال 90 رتبه نخست اجرای طرح تحرک در سطح کشور را کسب کرد.

وی گفت: این طرح با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشبرد امور زنان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، تعمیق باورهای دینی، توانمندسازی بانوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به سخنی از استاد شهید مطهری افزود: کسی که زیبایی اندیشه داشته باشد زیبایی ظاهری خود را به نمایش نمی‌گذارد و بنابراین زنان باید با حفظ حجاب و عفاف در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند.

جلیلی حسینی تصریح کرد: در بیش از 10 آیه از قرآن کریم به مسئله عفاف و حجاب تاکید و علاوه بر این امام راحل نیز در وصیت‌نامه الهی و سیاسی خود به موضوع زنان اشاره کرده است که این خود نشان از اهمیت موضوع زنان دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 33 کانون فرهنگی، اجتماعی بانوان در سطح استان خراسان جنوبی فعال است که این کانون‌ها در اجرای طرح تحرک و سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همکاری دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در معرض جنگ نرم دشمن قرار داریم و مقابله با جنگ نرم بسیار مشکل‌تر از جنگ سخت است، گفت: باید در برابر هر تک دشمن پاتک داشته باشیم و نگذاریم با بدحجابی و بی‌حجابی دشمن فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول