اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی:

طرح تحرک در بشرویه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی از اجرای طرح تحرک در شهرستان بشرویه خبر داد.

طرح تحرک در بشرویه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، معصومه سادات جلیلی حسینی صبح امروز در جلسه اعضای کمیسیون بانوان در فرمانداری بشرویه اظهار داشت: طرح تحرک در دفتر امور بانوان و خانواده تدوین و از سوی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این طرح تحکیم و تعالی بنیان خانواده مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی و با سه هدف خرد با عنوان کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی خانواده‌ها و توانمند‌سازی زنان در مدیریت بوده که با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه زنان و خانواده در راستای تحقق این اهداف فعالیت می‌کند.

جلیلی حسینی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن و تلاش برای تضعیف بنیان خانواده به عنوان نهاد پرورشی و تربیتی و مکان جامعه‌پذیری و نهادینه شدن ارزش‌ها افزود: زن در خانواده مسلمان با تربیت فرزندان سالم و با تکیه بر تربیت اسلامی و دینی در کنار همسرداری می‌تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند و با ایجاد خانواده سالم، شالوده جامعه سالم را پی‌ریزی کند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز قرآن و زن را به موازات همدیگر انسان‌ساز معرفی می‌کند و در حوزه تربیت، زن همتای قرآن عنوان می‌شود که این مهم بیانگر جایگاه والا و عظمت مقام زن است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی گفت: برای تحقق این اهداف تنها با مطالعه سیره زندگی حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) زمینه تحکیم بنیان خانواده فراهم خواهد شد.

وی وظایف نمایندگان ادارات و نهادها را در کمیسیون بانوان در انجام این طرح، نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و هدایت و حمایت از این گونه برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: با فعالیت گسترده ادارات و ارائه برنامه‌های پیشنهادی و راهبردی فرهنگی، اعتبارات فرهنگی به طور مستقیم از وزارت کشور به این بخش اختصاص خواهد یافت.

جلیلی حسینی همچنین از اجرای طرح رحمت از سوی اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: تعالیم حیات‌بخش اسلام، کامل‌ترین و جامع‌ترین حقوق زنان را عنوان کرده که طرح رحمت نیز اساس آموزش‌های آن بر اساس رحمت و مودت و آموزش اخلاقی همراه با آموزش حقوقی است که با آشنایی با الگوهای رفتاری ائمه اطهار (ع) در زندگی عملی، در استحکام و تقویت بنیان خانواده موثر خواهد بود. 

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیز باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات انجمن اولیا و مربیان و ارائه مشاوره از همان سنین کودکی و پیش‌دبستانی، روش‌های تربیت درست را به والدین معرفی کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول