اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی شهرداران یا جلسه شورای مدیران شهرداری بیرجند!؟

تناقض جوابیه استانداری خراسان جنوبی با اخبار سایت شهرداری

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار خبری با عنوان «تغییر مدیریت در شهرداری بیرجند به مصلحت شهروندان و مردم نیست»، روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی توضیحاتی به خبرگزاری فارس ارسال کرده که حتی با اخبار سایت شهرداری بیرجند کاملا متناقض است.

تناقض جوابیه استانداری خراسان جنوبی با اخبار سایت شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به دنبال انتشار خبری با عنوان «تغییر مدیریت در شهرداری بیرجند به مصلحت شهروندان و مردم نیست» به نقل از مدیر‌کل دفتر امور شهری استاندار خراسان جنوبی در تاریخ 26 شهریورماه، روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی توضیحاتی به شرح زیر به دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی ارسال کرده است:

1-جلسه مورد اشاره جلسه شورای مدیران شهرداری نبوده بلکه گردهمایی شهرداران استان به منظور بحث و تبادل نظر برای مباحث کاری کاملٱ مشخص بوده است و ارتباطی به مباحث اخیر شورای اسلامی شهر بیرجند نداشته است.

2- از آنجایی که فضای مناسب در آن زمان در اختیار دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برای برگزاری این گردهمایی نبوده است این جلسه در شهرداری بیرجند و با دستور کارهای زیر برگزار شد:

الف) بررسی روند کاری و مشکلات تعاونی مسکن شهرداران استان

ب) تفاهم و همکاری بین شهرداری‌های استان و پارک علم و فناوری استان به منظور تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مردم، علمی کردن فعالیت‌ها با استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان و تحت پوشش پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری.

ج)حضور منسجم و موفق شهرداری‌ها در نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های کشور با همکاری پارک علم و فناوری.

د)تاکید و توصیه بر بازبینی فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری مصوب سال جاری با توجه به فرصت باقی تا پایان سال مالی و تعامل و تفاهم بیشتر با شوراهای اسلامی برای پیشبرد امور و انعکاس به موقع هرگونه مشکل به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری.

3- در حال حاضر جواد وحدتی‌‌فرد به عنوان شهردار بیرجند ایفای مسئولیت می‌کند و برغم جمله اولی که گفته شده بود: "شهردار از طریق استیضاح و با رعایت قانون و مقررات برکنار شده است" به انجام امور روزمره و خدمت به مردم شریف و ولایتمدار بیرجند مشغول می‌باشد.

4- در پاراگراف مورد اشاره در خبر فوق دو جمله از سوی خبرنگار رسانه بیان شده که جمله اول و دوم ناقض یکدیگر بوده و ذهن مخاطبین را مشوش کرده و موجب تشویش افکارعمومی می‌شود که لازم است نسبت به تصحیح آن اقدام لازم صورت گیرد.

5-مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی در تاریخ و جلسه مذکور با هیچ خبرنگاری مصاحبه‌ای نکرده است و مباحث محوری مطروحه در آن جلسه با موضوع مشخص بدون هیچگونه بحثی در زمینه استیضاح شهردار و مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر بیرجند بوده است و اگر آن خبرگزاری محترم مطلبی از مباحث مطروحه گذشته استنباط نموده به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:" وی با بیان اینکه عزل و نصب شهرداران از حدود و اختیارات شورای اسلامی شهرها می‌باشد، تصریح کرد: لکن اگر قرار باشد عزل و نصبی صورت بگیرد باید با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه باشد.

لذا این جوابیه مطابق با قانون مطبوعات و به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد که شایسته است در اسرع وقت در صفحه اصلی آن خبرگزاری مورد استفاده قرار گیرد.

توضیح خبرگزاری فارس:

روابط عمومی استانداری در بند اول جوابیه برگزاری جلسه شورای مدیران شهرداری را تکذیب کرده است در حالی که حتی سایت شهرداری بیرجند خبری با عنوان پنجاه و پنجمین جلسه شورای مدیران شهرداری بیرجند تشکیل شد را منتشر کرده که با حضور مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی برگزار شده است.

2-در همین بند جوابیه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی برگزاری جلسه در شهرداری را بدون ارتباط با مسائل اخیر شورای شهر خوانده است. در حالی که در خبری که در سایت شهرداری به نقل از مدیرکل دفتر امور شهری استانداری در شورای مدیران شهرداری منتشر شده اغلب مطالب مرتبط با استیضاح شهردار بیرجند است.

3-در بند دوم جوابیه به دستور کارهای جلسه در شهرداری اشاره شده که نکته جالب توجه عدم انتشار حتی یکی از این مطالب در سایت شهرداری بیرجند است.

4-در بند سوم نگارنده جوابیه به گونه‌ای استیضاح شهردار بیرجند را رد کرده در حالی که در خبر فارس در تاریخ 21 شهریورماه با عنوان کمیته انطباق هنوز استیضاح شهردار بیرجند را تأیید نکرده است از سوی مدیرکل امور شهری به مصوبه استیضاح شهردار بیرجند اشاره شده است.

5-در بند آخر جوابیه آمده مدیرکل امور شهری در آن تاریخ با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نداشته است، که لازم است دوستان نگارنده جوابیه به این موضوع توجه می‌داشتند که در خبر فارس هم اشاره‌ای به گفت‌وگو با رسانه‌ای نشده است.

انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول