اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

مجلس دعواهای سیاسی را کنار بگذارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: مجلس دعواهای سیاسی و اقدامات غیر اولویت‌دار را کنار بگذارد.

مجلس دعواهای سیاسی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جمعه‌شب در یادواره 163 شهید سادات کاشان و 90 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج آیت‌الله غفاری این شهرستان اظهار داشت: باید به فرامین رهبری پاسخ عملی داده شود و ولایت‌مداری و تبعیت از رهبری در عمل اثبات شود نه اینکه رهبری چیزی فرمودند به صدور بیانیه اکتفا کنیم بلکه باید در عمل پیروی از رهنمودهای معظم‌له را نشان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه همگی باید درست پشت سر ولایت حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر می‌بینید رهبری در جایی مدارا می‌کنند به این معنا نیست که دست‌شان بسته‌ است بلکه ایشان به فکر حفظ بیشتر منافع و مصالح مردم هستند وگرنه اگر رهبری حتی نهیبی بزنند مردم می‌توانند طومار هر کسی را در هم بپیچند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور می‌گوید سر نخ و سر خط‌های اخلال در بازار ارز و سکه 22 نفر هستند یعنی سران قوا و مسئولان ما لبیک جانانه‌ای به فرمان چند ماده‌ای معظم‌له در مورد مقابله با تبعیض و فساد نداده‌اند.

ذوالنور با بیان اینکه با نامه‌پراکنی‌ها و دعواهای سیاسی چیزی حل نمی‌شود، افزود: مجلس برخی دعواهای سیاسی و اقدامات غیر اولویت‌دار را کنار بگذارد و به کمک دولت و مردم آمده و البته اگر هم در جایی انحرافی دید تذکر جدی دهد.

وی با تأکید بر نقش سرنوشت‌ساز ولایت مطلقه فقیه در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر وجود ولایت فقیه نبود تاکنون دشمن با تطمیع، تهدید و انحراف هزار باره دولتمردان ما را از مسیر انقلاب دور می‌ساخت.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان گفت: کسانی که در دوران اصلاحات پشت تریبون رفتند و به امر تقلید از مراجع به صدها میلیون مسلمان توهین کردند امروز نیز با انتشار کاریکاتوری موهن در روزنامه شرق، جبهه رفتن فرزندان این ملت سرافراز را اقدامی کورکورانه و شهادت‌شان را تلفات نام می‌نهند.

ذوالنور سپس به ذکر نمونه‌هایی در ارتباط با آفات تهدید، تطمیع و انحراف پرداخت و گفت: زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد مجلس اصلاحات در پایتخت و قلب کشور شروع به لرزیدن گرفت و نامه‌ای با یکصد و چندین امضا به رهبری نوشته شد که امضاکنندگان از ایشان خواسته بودند جام زهر را زودتر از حضرت امام بنوشند.

این مسئول در مورد توطئه تطمیع دشمن نیز بیان داشت: همین آفت موجب شد اطلاعات هسته‌ای ما را به قیمت ناچیزی بفروشند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم بحث انحراف است، از ولی‌فقیه به عنوان حافظ انقلاب در برابر انحرافات و کج‌روی‌ها یاد کرد.

این تحلیل‌گر سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه کنونی ایران در مناسبات بین‌المللی پرداخت و گفت: اگر دیروز دو قطب دنیا شرق و غرب بود و کمونیسم و سوسیالیزم در شرق و کاپیتالیسم و سرمایه‌داری در غرب ابرقدرت‌های دنیا محسوب می‌شدند و بر این اساس نظام‌های سیاسی حیات مستقل نداشتند تا جایی که خود را مجبور می‌دانستند به یکی از این قطب‌ها آویزان شوند اما با پیروزی انقلاب همه این معادلات را به هم ریخت.

ذوالنور افزود: امروز هم دنیای دو قطبی است در یک طرف سکولاریزم وجود دارد که قائل به خارج ساختن دین از عرصه زندگی مردم است و در سویی دیگر نیز ایده حاکمیت دینی و حکم به وحی مطرح است و پرچم بیداری اسلامی در آن برافراشته شده است.

وی خیزش‌های اسلامی شکل گرفته در منطقه که با سقوط دیکتاتورها محقق شده را قرارگاهی فرعی و پرچمی کپی شده از پایگاه مرکزی و پرچم اصلی ایران اسلامی نامید و گفت: به همین دلیل است که دشمن سخت از این الگوی بیداری اسلامی در هراس است و آخرین تیر ترکش خود یعنی تحریم را به سوی آن نشانه می‌رود.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه با اذعان به نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی یادآور شد: البته مسئولان نیز نباید از وظیفه خود در کنترل بیشتر، برخورد جدی‌تر و همچنین اصلاح برخی قوانین ناکارآمد غافل شوند.

ذوالنور با بیان اینکه در نظام دینی باید هزینه خلاف بالا رود تأکید کرد: باید مجرم بترسد وارد عرصه خلاف شود که این کار جز با برخورد جدی‌تر و نظارت بیشتر بر درون دستگاه‌ها میسر نیست.

وی در پایان رمز موفقیت شهدا را ایمان آنها دانست و متذکر شد: اگر مکتب جبهه خوب معنا نشود آن روحیه والای انسانی نیز پیدا نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول