اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه استان قم:

هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «تبلور دانایی و ولایت‌مداری» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه استان قم گفت: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی امسال، «تبلور دانایی، ولایت‌مداری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تعیین شده است.

هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «تبلور دانایی و ولایت‌مداری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدعلی مختاران‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش بالای بسیج دانش‌آموزی ابراز کرد: نگاهی دقیق به جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که اداره اصلی دفاع مقدس بر عهده جوانان و نوجوانان بوده است.

وی افزود: دلیل اساسی این موضوع هم فطرت پاکی است که در این گروه سنی وجود دارد زیرا روحیه نشاط و انقلابی موجود در دانش‌آموزان بسیجی ایران زمین اصلی‌ترین ظرفیت نظام اسلامی محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به حادثه‌ای که موجب کشته شدن 26 نفر از دانش‌آموزان اعزامی به مناطق جنگی جنوب کشور شد، گفت: با وجود هجمه‌های شدید دشمنان در این زمینه، تمام کاروان‌های راهیان نور طبق برنامه زمان‌بندی شده عازم مناطق جنگی جنوب شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از لغو یکی از سفرها، دانش‌آموزان نخبه قم که در یکی از مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل بودند گریه و بی‌تابی کرده و نمی‌خواستند این سفر لغو شود.

مختاران‌محمدی با بیان اینکه سفرهای راهیان نور تنها مربوط به دانش‌آموزان بسیجی نمی‌شود عنوان داشت: تمام دانش‌آموزان می‌توانند در این اردوها شرکت فعال و مؤثر داشته باشند زیرا نسل چهارم انقلاب مانند جوانان و نوجوانان گذشته آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) خاطر نشان کرد: هیچ یک از دانش‌آموزان اعزامی به مناطق جنگی جنوب کشور بدون رضایت والدین در این اردوها ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: روز هفتم آبان ‌ماه نخستین روز هفته بسیج دانش‌آموزی است و هر یک از روزهای این هفته نیز با شعار خاصی نام‌گذاری شده‌اند.

مختاران‌محمدی ادامه داد: شعار هفته بسیج دانش‌آموزی «تبلور دانایی، ولایت‌مداری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تعیین شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) با بیان اینکه رابطه‌ای عمیق میان وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران وجود دارد، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز همکاری گسترده‌ای با سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) داشته و موجب تقویت برنامه‌ها شده است.

وی ابراز کرد: برگزاری مسابقات مختلف روزنامه دیواری با شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در بیش از 600 واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس استان، برگزاری مسابقات نغمه عشق در قالب سرود، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی با شعار «تولید ملی و اقتدار ملی»، انشاءنویسی با شعار «نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی» و نیز برپایی مسابقات قرآن و عترت، کوه‌پیمایی و دو و میدانی به صورت سازمانی در سطح رده‌های مقاومت بسیج طی هفته بسیج دانش‌آموزی دنبال خواهد شد.

مختاران‌محمدی با تاکید بر ارائه الگوهای واقعی در ابعاد مختلف به دانش‌آموزان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکیدات فراوانی در تغییر سبک زندگی ایرانی داشته‌اند بنابراین دانش‌آموزان باید در مسائل علمی و سطح زندگی خود تغییراتی را به وجود آورند و در این زمینه نیازمند الگوهای صحیح زندگی یعنی شهدا هستند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) بیان داشت: شهید شاخص امسال در بخش خواهران «ناهید فاتحی» و در بخش برادران شهید «بهنام محمدی‌راد» از شهدای دانش‌آموز ایران زمین هستند.

وی از اجرای سه برنامه عمده با همکاری اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم طی این هفته خبر داد و افزود: جشن تکلیف با همکاری صدا و سیما و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در روز هشتم آبان‌ ماه سال جاری با حضور دو هزار نفر از دانش‌آموزان پسر در مقطع سوم راهنمایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

مختاران‌محمدی با بیان اینکه جشن تکلیف ویژه پسران پس از برگزاری در قم به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد گفت: دیدار با مراجع عظام تقلید و راهپیمایی عظیم و گسترده روز 12 آبان ماه از دیگر برنامه‌های مشترک با اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان قم خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) عنوان داشت: دیدار با خانواده‌های ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی مزار شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقه دو با عنوان «رهروان شهدا» در سطح نواحی و حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای مقاومت امیدان ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان قم اظهار کرد: دانش‌آموزان دبستانی ظرفیت‌های گسترده‌ای برای حضور در بسیج دارند و نمونه بارز این مسئله در سال‌های گذشته هم دیده شده است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول